Gennemgå biblioteker
Fra : Michael Jensen

Dato : 24-02-01 13:01

Hejsa

Jeg har skrevet skrevet lidt kode som gerne skulle gå gennem de biblioteker
og finde alle billeder. Til det har jeg skrevet en funktion, der når den
møder et bibliotek kalder funktionen igen og søger i det nye bibliotek. Men
hvis man kommer mere end ét niveau ned/op så syntes jeg ikke det funger.

I kan lige se koden her : www.ogj.dk/netcoders/ilc/recursiv.phps
Og se det i aktion her : www.ogj.dk/netcoders/ilc/recursiv.php

Der hvor den fejler er at i biblioteket test/test2 jo også indeholder nogle
filer som jeg gerne vil have vist. Hvorfor går den ikke gennem dem?

Hilsen Michael

Fra : Troels Arvin

Dato : 24-02-01 18:13

On Sat, 24 Feb 2001 13:00:59 +0100, "Michael Jensen" <michael@ogj.dk>
wrote:

> Jeg har skrevet skrevet lidt kode som gerne skulle gå gennem de
> biblioteker og finde alle billeder.
PEAR's File_Find klasse er lige det, du har brug for:

<?php

require_once 'File/Find.php';

$f=new File_Find();
$files=$f->search('.*\.jpg','/billeder');
if ($f->isError($files))
{
$HTMLmsg=htmlspecialchars($files->getMessage());
print "<p>Failed; reason: '$HTMLmsg'";
} else {
foreach($files as $file)
print "<br>File: '$file'";

}

?>

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 24-02-01 18:38

"Michael Jensen" <michael@ogj.dk> wrote in message
> Der hvor den fejler er at i biblioteket test/test2 jo også indeholder
nogle
> filer som jeg gerne vil have vist. Hvorfor går den ikke gennem dem?

Skal du ikke kalde den rekursivt med

findFiles("$lib/$file");

eller noget?

Carsten Sørensen