Billeder i tabeller?
Fra : christian

Dato : 01-10-02 19:39

Kan jeg indsætte et billede i en tabel som baggrunds farve så jeg
kan skrive noget oven på billedet?

Og hvordan?

Hilsen Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-02 20:13

Fra : christian

Dato : 02-10-02 14:11

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

Jeg har gjort det sådan men det virker ikke!!!

<tabel border="1">
Documents\My Pictures/banner.gif"></td>
</tabel>

Hvad er fejlen???

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-10-02 14:51

christian wrote in <aner94$a8n$1@sunsite.dk>:
> Documents\My Pictures/banner.gif"></td>

Prøv at indsætte parentesen. :)

background: url(F:\Documents and Settings\Christian\My Documents\My
Pictures/banner.gif);

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : christian

Dato : 02-10-02 15:56

Niels Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at indsætte parentesen. :)
>
> background: url(F:\Documents and Settings\Christian\My Documents\My
> [...]

Det virker stadig ikke nu ser min htmlfil sådan ud:

<tabel border="1">
Documents\My Pictures/banner.gif)"></td>
</tabel>

Og det virker stadig ikke

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-10-02 15:07

christian wrote:

> Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Documents\My Pictures/banner.gif"></td>

Du mangler nogle parenteser og så er din henvisning til en fil på *din*
maskine, så baggrunden kun kan vises i en browser på din maskine og når den
ikke køres via webserveren.

Angiv derfor henvisningen til grafikfilen relativt eller kopiér den over i
samme katalog som hjemmesiden, så vil følgende virke:

De herligste hilsner

Fra : christian

Dato : 02-10-02 15:57

Claus Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> De herligste hilsner
> --
> Claus Sørensen Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation

Hvad mener du med katalog???

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-10-02 17:52

christian wrote:

> Hvad mener du med katalog???

Katalog er det samme som mappe, som er det samme som direktorie, som på
engelsk hedder directory.

Med andre ord, når du kigger i din Windows Stifinder, hvor du har din
hjemmeside liggende, så skal banner.gif ligge i den samme gule mappe.

De herligste hilsner

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-10-02 18:58

On Wed, 02 Oct 2002 18:51:56 +0200, Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote:

>Katalog er det samme som mappe, som er det samme som direktorie, som på
>engelsk hedder directory.

Hvad er der nu i vejen med bibliotek?

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-10-02 19:38

Jørn Andersen wrote:

> PS: Gider du tage et kig på:

Behøver jeg ikke...

Kunne godt se, at den var gal, da jeg genså mit indlæg og tænkte "slemme
mig".

De herligste hilsner

Fra : christian

Dato : 03-10-02 06:39

> [...]
>
> De herligste hilsner
> --
> Claus Sørensen Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation

Ja, den hedder "banner.gif" og ligger i ducuments ligesom min side!

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-10-02 08:24

christian wrote in <angl57$9fp$1@sunsite.dk>:
> Ja, den hedder "banner.gif" og ligger i ducuments ligesom min side!

Jeg tror vist vi er kommet dertil, hvor du må give os en URL, så vi kan se
det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-10-02 16:21

"christian" <christian@steffweb.dk> wrote
> Og hvordan?

Put dit billede i den samme mappe som din html fil.
og så:

Det skulle meget gerne kunne gøre det

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : christian

Dato : 02-10-02 16:29

Tim Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "christian" <christian@steffweb.dk> wrote
>
> Put dit billede i den samme mappe som din html fil.
> [...]

Det virker heller ikke

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-10-02 16:37

"christian" <christian@steffweb.dk> wrote
> Det virker heller ikke

Har du lagt dit billede i nøjagtig den samme mappe som din html fil??
Er du sikker på at dit billede hedder "banner.gif"??

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-10-02 23:56

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-02 19:10

Wed, 2 Oct 2002 17:20:41 +0200, skrev "Tim Sørensen"
<spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk>:

>Put dit billede i den samme mappe som din html fil.
>og så:

Er ikke valid html 4.01, man bruger style/css til det nu om dage.

Fra : christian

Dato : 03-10-02 06:36

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Er ikke valid html 4.01, man bruger style/css til det nu om dage.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Og hvad er formlen til css???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-02 06:54

Thu, 3 Oct 2002 05:35:43 +0000 (UTC), skrev christian <c@s.dk>:

>Og hvad er formlen til css?

Mit svar i Message-ID:

PS. Klip gerne signaturen væk, når du svarer.