Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
erfaringer med foto af akvaire fisk ?
Fra : Chokmah

Dato : 01-10-02 19:10

jeg har tænkte mig at jeg vil atge en rulle af min fiske sump
skilpader med mere ... hvad er det kælving graden skal være ?
er der nogen film der er bedre ind andre ?
var det værd at invastere i et filter der kan klare lampe lys så det
ikke bliver gult - i så fald er der nogen der ved hvad et sådan filter
heder det er næppe til at betale sig fra på mit leica r3 men olympus
om 1 der må der da findes noget ?

MvH
Bo M MOgensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : J@N

Dato : 01-10-02 22:29

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke bliver gult - i så fald er der nogen der ved hvad et sådan filter
> heder det er næppe til at betale sig fra på mit leica r3 men olympus

Bare brug en alm film og blitz, så bliver farverne gode.

Men der er andre faldgruber:

1. Ruden skal være pinlig ren på begge sider.
2. Vandet skal være krystalklart.
3. Pas på reflekser i glasset.
4. Sørg for der er mørkt i lokalet.

Hvis du vil vide mere, så besøg den bedste side på nettet med
akvariefotografering:

http://w1.315.telia.com/~u31510321/

Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-10-02 21:51

"J@N" wrote:

> Hvis du vil vide mere, så besøg den bedste side på nettet med
> akvariefotografering:
>
> http://w1.315.telia.com/~u31510321/

Jeg ved ikke om det er den bedste side om akvariefotografering, men den
er ihvertfald god, og de metoder der beskrives er de rigtige løsninger.

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-10-02 21:58

J@N wrote:
> [...]
> 3. Pas på reflekser i glasset.
> 4. Sørg for der er mørkt i lokalet.
>
> Hvis du vil vide mere, så besøg den bedste side på nettet med

Pol-filter kan være en god ting
/carsten

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-10-02 13:30

Jeg har en gang set billeder taget inde fra akvariet med et
undervandshus.
Det gav en vild flot effekt at tage billederne i miljøet, i stedet for
udenfor.

venlig hilsen
Alex linaa