tab af alfatæve
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 01-10-02 18:40

Hej

Så har vi fået stillet diagnosen på min gamle tæve. Hun har lungekræft. Så
det er et spørgsmål om måneder nu.

Jeg har to unge hunde på ca. 2 år, udover min gamle tæve, så det er her mit
spørgsmål nu er...

Jeg har indtil nu understøttet hende som flokleder, det vil sige givet hende
mad først o.s.v.

Men jeg er selvfølgelig bange for, hvordan især min tæve vil tage det, når
hun er væk. Begge unghundene er meget knyttet til hende, men især tæven ser
et lys i hende.

Mine overvejelser går nu på om jeg skal begynde at lade dem arrangere deres
egen rangorden, uden at støtte min gamle tæve, i håbet om, at tabet ikke
bliver så stort for dem? Hvad mener i?

Sørgmodige hilsner fra Carina

Fra : Kiki9 Jensen

Dato : 01-10-02 18:57

Carina Bach Hansen <carina.bach@hansen.mail.dk> (fjern dette ) skrev:
> [...]
>et lys i hende.
>
>Mine overvejelser går nu på om jeg
>skal begynde at lade dem arrangere deres

Hej Carina.

Ja, det er hårdt når den tid kommer, jeg
føler med dig.
Jeg ville vælge at lade hundene selv lave
deres rangorden. Det har været bedst på den
måde for vores hunde.

Hilsen Kiki.

Fra : Bjergskoven

Dato : 01-10-02 21:20

> [...]
deres
> egen rangorden, uden at støtte min gamle tæve, i håbet om, at tabet ikke

Hej Carina

Ja det er trist, når afslutningen på et hundeliv nærmer sig .

Med hensyn til dit spørgsmål om rangorden :

Du kan intet gøre for at "lave" nogen rangorden blandt dine hunde. Det
ordner de selv, helt uden vores indblanding. Du kan ikke bestemme hvem der
skal være leder i hundeflokken.
Forkæl din gamle tæve, så længe du har hende. De unge hunde kommer over
tabet. De vil nok lede efter hende nogle dage, men så glemmer de.
Jeg har iøvrigt altid taget den aflivede hund med hjem fra dyrlægen og ladet
de andre hunde sige farvel til den, derhjemme på græsplænen.
Så har vi bagefter begravet hunden i haven og drukket gravøl sammen, hunde
og mennesker.
Sådan har vi bedst kunne sige farvel til et elsket medlem af hundeflokken.

Hilsen

Merete

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 04-10-02 22:27

Hej

Tak for svaret. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg ikke kan lave nogen
rangorden. Men jeg har vist de andre at jeg støtter hende som flokleder,
hvilket jeg nu vil lade dem selv om. Det er ikke et spørgsmål om, at jeg
mener at det er mig der har lavet deres rangorden...Så meget mener jeg
alligevel ikke om mig selv

Hun bliver aflivet hjemme hos os selv, når den tid kommer, og så kan vi tage
afsked med hende i fællesskab. Jeg kunne ikke drømme om, ikke at tage hende
med hjem, for selvfølgelig skal de ikke gå og lede efter hende.

Hilsen Carina