Netværkskort?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-10-02 18:05

Jeg har brug for at vide, om en computer har et netværkskort, der
understøtter Ethernet og har RJ45-tilslutning til brug for
internetforbindelse via OnCable WebSpeed.

I Kontrolpanel i Windows fremgår det udelukkende, at der er
installeret noget, der hedder et opkaldskort med Microsoft som
producent og med datoen "5-15-1998". Jeg har ingen dokumentation på
kortet, så hvordan ved jeg, om dette "opkaldskort" er tilstrækkeligt?

(Computeren bruges i forvejen til internet via gammeldags modem.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ivan

Dato : 01-10-02 18:22

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:anckkj$a6n$1@sunsite.dk...
> [...]
> producent og med datoen "5-15-1998". Jeg har ingen dokumentation på
> kortet, så hvordan ved jeg, om dette "opkaldskort" er >tilstrækkeligt?

dette er sansynligvis ikke et netværkskort, hvis du (win98) højre klikker
på Denne computer og vælger Egenskaber derefter vælger Enhedshåndtering vil
du under Netværkskort se om der findes et "rigtigt" netværkskort. Hvis det
fundes burde der stå hvad kortet hedder.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-10-02 09:43

Ivan skrev:
> [...]
> Enhedshåndtering vil du under Netværkskort se om der findes et
> "rigtigt" netværkskort. Hvis det fundes burde der stå hvad kortet

Tak for svarene. (Og ja, jeg er hardware-ignorant.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Akalut Filimonsen

Dato : 02-10-02 14:09

Undskyld Peter!!

det var ikke muntet på dig...men nogle gange kan man blive for teknisk i
sine besvarelser selv om svaret til tider er meget mere simpelt....

Akalut

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-10-02 19:19

Akalut Filimonsen skrev:
> Undskyld Peter!!

Helt i orden. Jeg er parat til lidt af hvert, når jeg vover mig ind i
en dk.edb.*-gruppe

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : FeZ

Dato : 01-10-02 18:20

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:anckkj$a6n$1@sunsite.dk...
> (Computeren bruges i forvejen til internet via gammeldags modem.)

Og det er derfor der er et opkaldskort i enhedshåndteringen.
Opkaldskortet er til for at du kan konfigurere netværksprotokoller
til modemforbindelsen

Hvis det er det eneste der er nævnt under netværkskort i
Enhedshåndtering tyder det på at der ikke er et decideret
netværkskort i maskinen.

Dog er det muligt det er listet under
Andre enheder hvis der ikke er installeret drivere til det.
--
FeZ

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-10-02 19:32

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kortet, så hvordan ved jeg, om dette "opkaldskort" er tilstrækkeligt?
>
> (Computeren bruges i forvejen til internet via gammeldags modem.)

Kig på bagsiden af maskinen!

mvh
Preben

Fra : Akalut Filimonsen