Hobbyudstilling.
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 01-10-02 16:58

Hej!!

Nu skal vi have Mitzy på hobby udstilling her i weekenden i Odense. Men hvad
er egentlig forskellen på en hobby udstilling og en "rigtig" udstilling??
Bliver de ikke bedømt til en hobby eller hvad?
Håber der er nogen der kan give mig et svar!

Hilsen
Heidi og Mitzy der ikke aner hvad der venter hende i weekenden!

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-10-02 17:46

On 01/10/2002 17:57, in article
3d99c60f$0$18114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Heidi Bojsen"
<Heidi.Bojsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Håber der er nogen der kan give mig et svar!
>
> Hilsen
> Heidi og Mitzy der ikke aner hvad der venter hende i weekenden!

Man får ikke en officiel bedømmelse - konkurrencen drejer sig oftere om
hvilken kat der er sødest/har størst ører/har længst hale/osv.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 01-10-02 19:14

> Man får ikke en officiel bedømmelse - konkurrencen drejer sig oftere om
> hvilken kat der er sødest/har størst ører/har længst hale/osv.
> [...]

Nu siger du at man ikke få en officiel bedømmelse, men hun skal stadigvis
vise frem for en dommer?
Når man er på "rigtig" udstilling med en huskat får den så en officiel
bedømmelse. Det kunne være meget sjovt at prøve at have hende med på en
rigtig udstilling. Dette her er lidt øvelse og så er jeg sat til at føde når
der er udstilling i Odense i november.
Nu så jeg i en anden tråd at man skulle træne sin kat op til udstilling, er
dette en god måde, med en hobby udstilling?

Hilsen
Heidi

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-10-02 21:44

> Nu siger du at man ikke få en officiel bedømmelse, men hun skal stadigvis
> vise frem for en dommer?

Jo, men dommeren *kan* være en erfaren opdrætter og altså ikke nødvendigvis
en uddannet dommer.

> [...]
> rigtig udstilling. Dette her er lidt øvelse og så er jeg sat til at føde når

Ja, på en officiel udstilling tror jeg nok, at huskattene også får en
skriftlig bedømmelse.

> Nu så jeg i en anden tråd at man skulle træne sin kat op til udstilling, er
> dette en god måde, med en hobby udstilling?

Det ville være en rigtig god idé, at se hvad hun siger til udstillinger ved
at tage hende med på en hobbyudstilling først.

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 01-10-02 18:56

Hej Heidi,

jo, kattene bliver også bedømt til hobbyudstillingen, men ikke
nødvendigvis af "rigtige" dommere og ikke efter racernes egentlige
standard (medmindre det er en hobbyudstilling for en bestemt race, men
det er den aktuelle udstilling på søndag jo ikke). Desuden er kattene
ikke anonyme for dommerne og du præsenterer også selv din kat for dommeren.

Så vidt jeg har forstået skal dommerne udvælge deres sødeste han,
sødeste hun, sødeste hankastrat, sødeste hunkastrat, sødeste ungdyr og
sødeste killing. Jeg ved ikke om ungdyr og killinger også deles op i han
og hun, men det er meget sandsynligt. Når hver af de 2-3 dommere har
udvalgt deres sødeste skal dommerne så i fællesskab udpege den sødeste i
hver kategori.

Derudover bliver der en masse "pjat" som f.eks. længste hale, største
ører, tykkeste kat, yngste kat, sjoveste farvefordeling, længste kat -
og den slags.

Hvis du er i tvivl om noget på selve udstillingen er du selvfølgelig
velkommen til at finde mig, det bliver nok ikke så svært

Hilsen

Pernille (og de fire katte der ikke er klar over at torsdag er "store
badedag" *G*)