orginalt datakabel til 6210?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-02-01 12:26

Hej gruppe..

Der er sikkert stillet flerre spørgsmpl omkring dette...

Men da http://www.mobiltricks.dk ikke kunne levere et kabel man kunne
bruge...

Så hvor købet man et billigst orginalt datakabel?

Tele2shop har det,, med det har været udsolgt i uendelige tider.

Teledk har det til 350.. men er der nogen der kender priser, på under 350 ?

Fra : apollo14

Dato : 24-02-01 14:03

det er prisen for det originale, og det er det eneste der virker med nokia's
egne programmer. desværre *S*

Fra : Nico_P

Dato : 25-02-01 02:32

har du tænkt på at anskaffe IRDA??

http://www.infrarotport.de/bestellung.HTML kan du bestille en IRDA til
bundkort og derved vil du kunne bruge alle programmer til N 6210 fordi Data
Suite kan ikke se at det ikke er en orginal indbygget IRDA!

Prisen er kun ca. 150 kr...og ikke særlig lang ventetid for at det
kommer....

eneste du ikke kan med en IRDA er at unlocke og sådan noget hack...men siden
der jo faktisk ikke rigtigt er kommet noget "hack" til N 6210 er det jo ikke
noget problem

Greetings from Nico_P
apollo14 <apollo14@dalnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:978bet$lcj$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-02-01 13:37

"Nico_P" <nico[NO_SPAM]@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Data
> Suite kan ikke se at det ikke er en orginal indbygget IRDA!

Hej Nico

Jo jeg har prøvet at få fat i en IRDA dims til mit bundkort... Men jeg har
ikke fundet nogen, der har det til mit Abit KT7 raid bundkort, tror jeg det
heder.

> Prisen er kun ca. 150 kr...og ikke særlig lang ventetid for at det
> kommer....

ok, jeg tager lige en kigger

> eneste du ikke kan med en IRDA er at unlocke og sådan noget hack...men
siden
> der >

Ok,, men hvad med at aktivere net monitor, og sådan noget?

Fra : Nico_P

Dato : 25-02-01 16:22

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:207m6.42304$2w6.805324@twister.sunsite.dk...

> [...]
> ikke fundet nogen, der har det til mit Abit KT7 raid bundkort, tror jeg

Hmm så vidt jeg ved har det intet med hvilket bundkort mærke man har....man
kan sagtens bruge en Asus IRDA i et Epox MB vil jeg tro!!
Den man køber hos infrarotport.de er jo oxo en "homemade" ting men sikkert
vildt god...såeh hvis dit MB (og jeg ved at dit gør) understøtter IRDA på MB
skulle der være keine problem

> ok, jeg tager lige en kigger

fint

> siden
>

> Ok,, men hvad med at aktivere net monitor, og sådan noget?

Nej det er oxo lidt ala hack....men net monitor er jo ikke det mest
spændende vil jeg sige...hvis man kan undlade at have kabler liggende rundt
omkring sit kabinet vil jeg nu hellere have en IRDA og fucke net monitor!

Greetings from Nico_P

Fra : Erik Einum

Dato : 26-02-01 04:28

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev
> "Nico_P" <nico[NO_SPAM]@mobil.dk> skrev
>
> Ok,, men hvad med at aktivere net monitor, og sådan noget?

IrDA kan brukes til LogoManager (inkludert å aktivere NetMonitor!), og som
modemforbindelse (også på HighSpeed). Det kan også brukes til de
programmer som følger med 6210, unntatt Backup/Restore-programmet, der må
du ha kabel.

IrDA kan også brukes på andre telefoner med IR (f.eks. 8210) og på PDAer.

Så hvis ikke Backup/Restore-programmet er veldig viktig ville jeg satse på
IrDA som altså kan brukes også når du skifter telefon. Se
www.nokiainfo.f2s.com/programs.html for andre programmer som tar vare på
telefonbok, kalender, SMS.

///Mvh. EE