Udløsning og orgasme...
Fra : Tomas O.

Dato : 24-02-01 12:21

Hej Alle Affødt af tråden om analsex...

Ja der er forskel på udløsning hos mænd. Nogen gange er det KUN en
udløsning, altså der sprøjter noget ud man kan befugte med. Det
kan tage ned til 30 sekunder og er da dejligt og alt det, men
en orgasme er altså noget helt andet.

Som Pia var inde på _kan_ en orgasme komme uden at den sprøjter.

Selvom den sprøjtet oftets er sammenfaldende med orgasmen hos
mænd.

Ok.. hvios ansvar er mandens orgamse? Han forbaksede egen,
fuldstændig som kvindernes.

En person kan ikke 'forlange' at partneren kan give orgamse hvis
partneren ikke ved hvad der skal til , måske endde lige netop til
denne specielle person. Det er jo forskelligt fra person til person hvad der giver de fedetse orgamser.

Derfor må man åbne munden og sige noget eller dirigere vedkomende
uden ord. Det nytter ikke noget at lade som ingenting og ikke
kende sin egen seksualietet for så udebliver den (orgasmen)!

Det fede ved sex er nu ikke bare den eftertragtede orgasme, men
selve det at have sex (IMO)

Bare det at lege frækt, det er da så dejligt at jeg ofte er lidt
ligeglad med om jeg kommer eller ej. Det er fedt bare at være
ophidset sammen med en og bare lege.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Tomas O.

Dato : 24-02-01 12:27

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse news:xOMl6.38035$2w6.714270@twister.sunsite.dk...

Hej Alle Affødt af tråden om Orgasmer til kvinder *GGG*

jeg er vist ikke helt vågen

Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 24-02-01 12:29

Hej Tomas :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Som Pia var inde på _kan_ en orgasme komme uden at den sprøjter.

Er det så tantra-sex? *smiler drilsk*

> Selvom den sprøjtet oftets er sammenfaldende med orgasmen hos
> mænd.
>
> Ok.. hvios ansvar er mandens orgamse? Han forbaksede egen,
> fuldstændig som kvindernes.

Ja, _ansvaret_.
Man kan IMO slet ikke overlade ansvar for sig selv til andre.
Men derfor er det da dejligt at føle, at man "giver" hinanden noget -
herunder også orgasme. Selvom ordvalget måske er lidt misvisende, så er
følelsen da ikke mindre valid.

> [...]
> partneren ikke ved hvad der skal til , måske endde lige netop til
> denne specielle person. Det er jo forskelligt fra person til person hvad

Naj, jeg er helt enig - man kan ikke tillade sig at forlange det, men at
nyde det når det sker - det er da dejligt. Det er jo ikke en sur pligt, og
skulle ikke gerne nogensinde blive det. Men affødt af lysten til at gøre
noget ekstra ud af partneren, så er det da lækkert at føle, at man har
"givet" noget til hinanden.

> Derfor må man åbne munden og sige noget eller dirigere vedkomende
> uden ord. Det nytter ikke noget at lade som ingenting og ikke
> kende sin egen seksualietet for så udebliver den (orgasmen)!

På et tidspunkt lærer man vel hinanden at kende, så det med at dirigere
bliver mindre påkrævet.
Men som udgangspunkt er det da nødvendigt at kunne sige til og fra. Men som
Peder også skriver, så kan det også være noget nyt, på initiativ fra
partneren, der pludselig åbner en ny dør - og wauw.

> [...]
>
> Bare det at lege frækt, det er da så dejligt at jeg ofte er lidt
> ligeglad med om jeg kommer eller ej. Det er fedt bare at være

Enig -men jeg vil nu også gerne have orgasmen med *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Fru Henning

Dato : 25-02-01 14:38

Hej Søs og Tomas

> der giver de fedetse orgamser.

Man kan vel nok forvente at partneren , vil deltage i udforskningen.?
Det der er godt med den ene partner er jo ikke sikkert at det virker
med en ny . Og omvendt , genopdager man sig selv i et nyt forhold.

> [...]
> skulle ikke gerne nogensinde blive det. Men affødt af lysten til at gøre
> noget ekstra ud af partneren, så er det da lækkert at føle, at man har

Jeg synes at man har et fælles mål, når man dyrker sex , næmlig at
have det rart , give hinanden alt det man kan . Det kan da godt
være at man giver / får mere end den anden , men der er også
nogen der nyder at give . Og den nydelse får man jo ikke
hvis partneren ikke erkender at det er fedt at modtage .

> [...]
> Peder også skriver, så kan det også være noget nyt, på initiativ fra
> partneren, der pludselig åbner en ny dør - og wauw.

Jeg har da opdaget at jeg rummer mange døre , som ikke var blevet
åbnet uden en partner , og det er fedt når det sker

Det er heller ikke altid jeg behøver orgasme, men en dejlig ting at
kunne når jeg har behov for det , det har jeg ikke altid været
i stand til .

> Enig -men jeg vil nu også gerne have orgasmen med *G*
> MVH
Fru Henning

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 24-02-01 12:35

"Tomas O." wrote:

> [...]
> udløsning, altså der sprøjter noget ud man kan befugte med. Det
> kan tage ned til 30 sekunder og er da dejligt og alt det, men

Jeg kom til at tænke på, om kvinder kan få orgasme uden at komme?

En orgasme for en kvinde (i al fald for mig) involverer en kæmpe brusen
gennem kroppen og sammentrækninger i skeden...

Nogle gange kommer bare en lille brusen/flow fra lårene/maven og ned mod
skeden... Andre gange kan jeg mærke den komme brusende hele vejen fra
tæerne og hovedet...
Men sammentrækningerne i skeden kommer altid...

> Selvom den sprøjtet oftets er sammenfaldende med orgasmen hos
> mænd.

Og det sikkert derfor at de fleste ikke skældner mellem en udløsning og
en orgasme hos mænd, fordi det for det meste er sammenfaldende.

> Ok.. hvios ansvar er mandens orgamse? Han forbaksede egen,
> fuldstændig som kvindernes.

Selvfølgelig, med mindre man har aftalt andet *SF*

> Det fede ved sex er nu ikke bare den eftertragtede orgasme, men
> selve det at have sex (IMO)

Enig, men når orgasmen endelig kommer rullende sååååeeeee....
Det er til at blive helt høj på, når de seksuelle energier frigives og
udløses...

Pia
* Pia Klit Larholm *"I can not give you a formula for success,*
* Per Aspera Ad Astra *but I can give you a formula for failure: *
* http://www.starkeys.com *try to please everybody." *
* http://www.larholm.dk/pia * Herbert Bayard Swope *

Fra : J¤mfruen

Dato : 24-02-01 21:39

hej Pia

Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A979C46.C324C90B@larholm.dk...

> Enig, men når orgasmen endelig kommer rullende sååååeeeee....
> Det er til at blive helt høj på, når de seksuelle energier frigives og
> udløses...

Så skulle du prøve oplevelsen når sexual-energierne stiger opad i kroppen
som under tantra ( = kundalinirejsning) Den følelse får selv de største
"vandrette" orgasmer til at blegne.

> Pia
Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : J¤mfruen

Dato : 24-02-01 21:39

hej Pia

> [...]

Så skulle du prøve oplevelsen når sexual-energierne stiger opad i kroppen
som under tantra ( = kundalinirejsning) Den følelse får selv de største

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : J¤mfruen

Dato : 24-02-01 21:39

hej Pia

> [...]

Så skulle du prøve oplevelsen når sexual-energierne stiger opad i kroppen
som under tantra ( = kundalinirejsning) Den følelse får selv de største

Kærlige hilsner
J¤mfruen)