Falck, døde dyr, øre- og chipmærkning
Fra : Katrine Nederby

Dato : 01-10-02 16:03

Hej alle

Da jeg har Falck abonnement til dyrlægekørsel, blev jeg igår transporteret
til dyrlæge i dyreambulancen. Jeg faldt i snak med chaufføren, som man nu
gør, og han fortalte mig, at han netop havde været ude at hente en ihjelkørt
kat og lagt den i deres fryser.

Og så kom jeg jo i tanke om, at emnet har været oppe at vende her i
gruppen....

Af chaufføren (altså ikke officiel Falck-kilde, men han må jo vide, hvad han
laver) fik jeg at vide, at de også rykker ud, når et påkørt dyr er blevet
slået ihjel ved sammenstødet. Også hvis det ligger på motorvejen!! (han
havde
selv for nyligt været ude at hente en død kat på motorvejen). Desuden
tjekkes katte for øretatovering - Det var vist derfor den førstnævnte kat
havnede i en fryser- Men IKKE for chip. Han var slet ikke klar over, at man
chipmærker katte!!!! Hans klare besked var: Ring efter Falck - også selvom
katten er død - Regningen betales af Dyrenes Beskyttelse m. fl. Dette gælder
selvfølgelig
ikke kun her i Århus området, men over hele landet. Det er ikke hverken
kommuner eller amter, der tager sig af opsamlingen.

Sammenholdt med de tidligere tråde ("Død kat på motorvejen..." d. 28/8 og d.
9/9) kan jeg kun være forvirret. Noget tyder på, at reglerne på området
afhænger af, hvem i Falck man lige får fat på. Men det var vist også
konklusionen sidste gang
(

Hmmm, tænker lige.....Måske man skulle spørge Dyrenes Beskyttelse, hvilken aftale de egentlig har med Falck. De må jo vide, hvad de betaler for. Hvem var det nu, der havde været i kontakt med Falck ang. det her ?

--
Mange hilsner
Katrine