Tab af hastighed via hub ?
Fra : Morten Larsen

Dato : 01-10-02 15:37

Hej

Jeg har en adsl-forbindelse, der kører gennem en
router, og derefter til en gammel 10Mbit hub.
Jeg har pt kun een maskine tilsluttet hub'en.
Er det en dårlig ide ? Den har jo ingen funktion.
Skal jeg fjerne hub'en, og sætten den til når
jeg har brug for den, eller er det ligegyldigt ?

Jeg tænker på om den kan være en unødig flaskehals.

Det er bare nemmere når man man lige skal koble en
ekstra maskine på, at hub'en er klar.

Morten

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 01-10-02 15:49

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det en dårlig ide ? Den har jo ingen funktion.
> Skal jeg fjerne hub'en, og sætten den til når
> jeg har brug for den, eller er det ligegyldigt ?

Det har ingen betydning.
/Brian

Fra : Martin Djernaes

Dato : 01-10-02 15:52

Hej,

Morten Larsen wrote:
> [...]
> Skal jeg fjerne hub'en, og sætten den til når
> jeg har brug for den, eller er det ligegyldigt ?
>
> Jeg tænker på om den kan være en unødig flaskehals.

Kun hvis din adsl forbindelse er større end 10Mbit/s .... hvilket jeg
gætter på ikke er tilfældet.

Martin

Fra : Morten Larsen

Dato : 01-10-02 15:55

..

<Kun hvis din adsl forbindelse er større end 10Mbit/s .... hvilket jeg
<gætter på ikke er tilfældet.

<Martin

*******************

Desværre nej, tak for svaret.

Morten

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-10-02 18:41

> Skal jeg fjerne hub'en, og sætten den til når
> jeg har brug for den

Det synes jeg, for så sparer du strøm. Hvis den står tændt
24/7 så koster det jo (1W = 1kr/måned).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Morten Larsen

Dato : 01-10-02 18:53

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg, for så sparer du strøm. Hvis den står tændt
> 24/7 så koster det jo (1W = 1kr/måned).

Fair måde at se det på, men til gengæld får jeg kulørte
lamper i døgndrift året rundt til 12 kr - det
kan intet tivoli hamle op med

Morten