Trådløst netværk hjælp
Fra : JK

Dato : 01-10-02 14:06

Hej gruppe

Jeg har nu fået Netgear Access Point. Den har jeg sat til min Unex Switch.
Problemet er nu at jeg godt kan kommonikere filer mellem mine to computere.
Men jeg kan ikke være på Internettet med min bærbare der har et Wireless Pc
Card.

Hvad kan være årsagen til dette. Hvis der er nogle der har et par gode
forslag så kom endeligt med dem.

På forhånd tak

Jesper

Fra : JK

Dato : 01-10-02 14:22

Her kommer lige lidt flere oplysninger

1 stk stationær computer tilsluttet Bredbånd fra TDC
1 stk bærbar computer der er tilsluttet TDC Bredbånd via en Unex Switch fra
TDC

Nu vil jeg gerne have den bærbare med mig rundt i lejligheden. Derfor har
jeg købt

1 stk Netgear Accsess Point
1 stk Netgear Wireless PC Card

Har tilsluttet mit Netgear Accsess Point til min switch og med denne
istallation kan jeg også udveksle filer fra min stationære computer til min
bærbare og omvendt. Men den kan ikke gå på nettet.

Hvad skal jeg gøre ??

Jesper

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 01-10-02 19:49

Det lyder ikke som om du har en router til dit bredbånd.
Derfor kan du ikke dele den samme IP til 2 PC'ere

MVh
Martin

Fra : JK

Dato : 02-10-02 04:07

Hej igen

Jeg har 4 forskellige IP adresser. Det har jeg nemlig købt. Der er heller
ingen problemer med at have den bærbare koblet på nettet sammen med den
stationære via min switch.

Jesper

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 02-10-02 07:13

"JK" <packer@ofir.dk> wrote in message news:andnv0$elq$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg har 4 forskellige IP adresser. Det har jeg nemlig købt. Der er heller
> ingen problemer med at have den bærbare koblet på nettet sammen med den

nårgh ja det afklarede det...
Har du en router eller ej ? ja/nej ?
Hvad er din IP opset på AP ?
Har den en gateway ?