PPTP igennem Cisco PIX 501 NAT/PAT, 1 shar~
Fra : Thomas

Dato : 01-10-02 14:04

Jeg har et andet problem med den her cisco kasse. Som skrevet før har
jeg en global IP som alle maskinerne på mit lokalnet deler, når de går
på Internettet. Det virker fint, bortset fra at jeg ikke kan få PPTP
VPN forbindelser til at virke.

Min PPTP VPN server er en windows 2000 maskine og klienterne kører
windows 2000/XP. PPTP serveren er tilgængelig via en global IP, mens
klienterne er på mit lokalnet og trafikken til PPTP serveren skal
derfor igennem min Cisco PIX 501. Desværre virker det ikke. Det virker
med andre små NAT "hjemmeroutere", så jeg håber det også kan lade sig
gøre med Cisco'en. Der skal åbnes for Protokollen GRE og port 1723 og
de skal NAT'es - det er det eneste jeg ved.

Hvis det ikke er muligt med PPTP ved i så om jeg kan regne med mere
held med L2TP - det ser ud som om at L2TP kun bruger UDP, og så burde
det virke uden problemer med Cisco's PAT, ikke?

På forhånd tak for hjælpen.

vh Thomas Søndergaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-02 14:39

On 1 Oct 2002 06:03:36 -0700, thomass@deltadata.dk (Thomas)
wrote:

> [...]
> klienterne er på mit lokalnet og trafikken til PPTP serveren skal
> derfor igennem min Cisco PIX 501. Desværre virker det ikke.

Jeg er nu ellers ret overbevist om, at jeg har gjort netop det.
Som alternativ kan du køre VPN (IPSec eller PPTP) op mod PIX'en
selv, i stedet for at køre det igennem den.

-A

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 01-10-02 18:17

"Thomas" <thomass@deltadata.dk> wrote in message
> [...]
> jeg en global IP som alle maskinerne på mit lokalnet deler, når de går
> på Internettet. Det virker fint, bortset fra at jeg ikke kan få PPTP

Det er nu ikk så svært:

prøv at kikke denne liste igennem og hent lidt inspiration:
http://www.cisco.com/warp/public/471/top_issues/vpn/pixvpn_index.shtml

HTH
Martin

PS Eller ring til en professionel konsulent og hyr ham et par timer:
Hands-on giver ret meget.