Last Action Hero
Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 24-02-01 11:42

Hvorfor blev den aldrig en succes i biografen?

Jeg købte den på DVD, og har lige (gen)set den, og den ligger rimeligt
højt på min liste over gode film. Den har hvad der skal til:

1. Et _perfekt_ soundtrack, med masser af fed musik, bulder og brag.
2. Det er en visuelt flot film.
3. Handlingen er sjov, med masser af action flettet ind imellem.
Ydermere gør den dejligt grin med amerikanske actionfilm.

Jeg forstår ikke hvorfor den ikke fik en bedre modtagelse, den er da
langt bedre end de sidste film Arnold har medvirket i.

Til dem der ikke har set den på DVD, kan den europæiske version som
sælges herhjemme anbefales, den er langt bedre end den amerikanske
version, og ikke klippet af engelsk censur.

Men køb/lej den på DVD, det er en fed oplevelse, dem jeg så den med blev
yderst positivt overrasket over gensynet.
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
(http://www.eskejensen.dk/rene)

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 24-02-01 15:22

Jeg tror det har noget at gøre med at den laver lidt grin med Hollywood og
USA generelt. Det gør man ikke ustraffet i Guds eget land, for selvironi er
ikke noget Amerikanerne generelt besidder (se til gengæld på Arnold - han
har jo åbenbart masser af selvironi, men han er jo også fra Østrig...).

Jeg må give dig ret - jeg tror jeg har set filmen ca. 5-7 gange og jeg synes
også den besidder alle kvaliteter til at blive et hit. Jeg har med den film
som jeg har det med Hudson Hawk, som jeg også synes er en kanon film...

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 24-02-01 15:38

Jeg tror skam ikke at det var på grund af ironien at den ikke blev en stor
succes. Den er jo ironisk overfor de klassiske actionfilmtræk ikke overfor
den amerikanske kultur som sådan. Desuden gik American Beauty jo rent ind -
den må da siges at være et angreb mod den klassiske amerikanske
middelklasse.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Hajaj®

Dato : 24-02-01 23:21

On Sat, 24 Feb 2001 15:21:53 +0100, "Rasmus Christiansen"
<rasmus@id-music.com> wrote:

> [...]
>som jeg har det med Hudson Hawk, som jeg også synes er en kanon film...

Jeg tror du har fat i noget der.
Et andet problem med LAH var den fuldstændig overdrevne
promo kampagne de kørte op til premieren. Uanset hvor god
filmen end viste sig at være kunne den aldrig leve op til
den hype. PR afdelingen skød sig selv i foden.

Hajaj®
hajaj@webhiker.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : Erik Mortensen

Dato : 26-02-01 21:44

> [...]

> ikke noget Amerikanerne generelt besidder (se til gengæld på Arnold - han
> har jo åbenbart masser af selvironi, men han er jo også fra Østrig...).

Sludder. Så ville Hot Shots ikke være en af de mest sete komedier til
dato. En anden forklaringer er nærmere, at LAH stinker.

Erik

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-02-01 10:36

"Erik Mortensen"
> Sludder. Så ville Hot Shots ikke være en af de mest sete komedier til
> dato. En anden forklaringer er nærmere, at LAH stinker.

Den kan jeg godt være med på. Der findes altså mange bedre actionfilm.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 27-02-01 11:01

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> "Erik Mortensen"
>
> Den kan jeg godt være med på. Der findes altså mange bedre actionfilm.

Øh, ja. Det er jo ikke så overraskende, da _Last Action Hero_ ikke er
en actionfilm.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-02-01 11:33

"Per Abrahamsen"

> Øh, ja. Det er jo ikke så overraskende, da _Last Action Hero_ ikke er
> en actionfilm.

Så må du jo definere en actionfilm.

Jeg skal da gerne erkende, at den ikke udelukkende er action, men jeg betragter
den alligevel som en actionfilm, og det samme gør avisernes tv-oversigter, så det
holder jeg mig til.

I øvrigt findes der også mange bedre film i det hele taget, hvis det gør sagen bedre.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 27-02-01 12:32

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> "Per Abrahamsen"

> Så må du jo definere en actionfilm.

En film hvor det væsentligste element er action.

_Last Action Hero_ er en metafilm, en film om film. I dette tilfælde,
en film om actionfilm.

> Jeg skal da gerne erkende, at den ikke udelukkende er action, men
> jeg betragter den alligevel som en actionfilm, og det samme gør
> avisernes tv-oversigter, så det holder jeg mig til.

Det er netop problemet, filmen blev solgt forkert, så det var det
forkerte publikum der så den, med de forkerte forudsætninger.

> I øvrigt findes der også mange bedre film i det hele taget, hvis det
> gør sagen bedre.

Der findes sikkert også bedre metafilm, men dem jeg har set keder mig.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 24-02-01 16:10

Rene Eske Jensen <rene2@eskejensen.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg forstår ikke hvorfor den ikke fik en bedre modtagelse, den er da
> langt bedre end de sidste film Arnold har medvirket i.

Så hut jeg visker tjente den faktisk sig selv ganske godt ind. Men i forhold
til forventningerne var det en fiasko.

Og jeg er helt enig.. det er helt klart en af hans bedre film.

Fra : Geir Friestad

Dato : 24-02-01 21:28

Rene Eske Jensen <rene2@eskejensen.dk> wrote:

| Hvorfor blev den aldrig en succes i biografen?

To grunner:

1) Den hadde et konsept som var for sofistikert for et publikum
som forventet en enkel Arnold-film med mye kuler og eksplosjoner.
2) JURASSIC PARK.

--
Geir Friestad || geir@portman.org || www.portman.org
"It's easy to be dedicated when you care about something."

Fra : RANielsen.

Dato : 25-02-01 09:47

"Rene Eske Jensen" ...
> Hvorfor blev den aldrig en succes i biografen?

Også mig en gåde, men de Danske Dogme film + mange af de andre dårlige
Danske film har jo også stor succes, så mon ikke det bare er mig der fejler
noget.

> 1. Et _perfekt_ soundtrack, med masser af fed musik, bulder og brag.

Helt enig !!
Sider lige og høre AC/DC.

> 2. Det er en visuelt flot film.

Den er ikke spækket med latterlige CGI effekter, det er ÆGTE action, det kan
jeg lide !

> Til dem der ikke har set den på DVD, kan den europæiske version som
> sælges herhjemme anbefales, den er langt bedre end den amerikanske
> version, og ikke klippet af engelsk censur.

Hvordan bedre ?
Har den på R1, lyd og billede er fuldt på højde med de nye reference
udgivelser.
Er den Americanske R1 også klippet ?

> Men køb/lej den på DVD, det er en fed oplevelse, dem jeg så den med blev
> yderst positivt overrasket over gensynet.

Også her, det er en rigtig fed Søndags Action film tilbage fra den gang hvor
der blev lavet gode Action film uden overdrevet brug af CGI effekter.

Hvorfor mon film der gør brug af et alternativt lydspor altid er så gode ?
Her tænker jeg på film som:
Pulp Fiction, Last Action Hero, Train Spotting, Romeo & Juliet, Lock, Stock
& Two Smoking Baryls, Dead Man, ovs. hvorfor, bruger film produktsenterne
ikke mere alm. musik i stedet for det der overproduktserede Klassiske
kattejammer ? Al respekt til Klassisk musik, men action film og Klassisk
musik er blevet lidt for normalt og KEDELIGT.

--
Rasmus.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-02-01 18:14

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> skrev:

>Også mig en gåde, men de Danske Dogme film + mange af de andre dårlige
>Danske film har jo også stor succes, så mon ikke det bare er mig der fejler
>noget.

Der er ikke det fjerneste i vejen med dig.

Niels Søndergaard

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-02-01 18:22

Hej "RANielsen." <surtceps@worldonline.dk>

> [...]
>kattejammer ? Al respekt til Klassisk musik, men action film og Klassisk
>musik er blevet lidt for normalt og KEDELIGT.

Nu er det jo ikke ligefrem klassisk, men check Hans Zimmmers musik til
The Rock - det er efter min mening noget af det fedeste til en "action
film". Man kan argumentere for at hans stil måske er lidt ensporet,
men i The Rock fungerer det virkelig godt.

Jeg er også ret vild med musikken fra Antz samt Valhalla der er noget
af det fedeste og gennemførte musik til en tegnefilm der er lavet.
Desværre har jeg aldrig fundet det på CD

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 27-02-01 15:48

> [...]
> af det fedeste og gennemførte musik til en tegnefilm der er lavet.
> Desværre har jeg aldrig fundet det på CD

Jhooooo - og der var jo også Rumrejsen 2001, det var klassisk, og det var
godt ;)

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 25-02-01 15:18

Rene Eske Jensen <rene2@eskejensen.dk> writes:

> Jeg forstår ikke hvorfor den ikke fik en bedre modtagelse, den er da
> langt bedre end de sidste film Arnold har medvirket i.

Den blev solgt som "endnu en action film med Arnold", så det var de
tradionelle Arnold fans der så filmen først, og de blev skuffede.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-02-01 17:23

Hej Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk>

>Den blev solgt som "endnu en action film med Arnold",

Var der ikke masser af hype med verdens dyreste film blabla?

> så det var de
>tradionelle Arnold fans der så filmen først, og de blev skuffede.

Jeg mener det er en af hans bedste film, netop fordi den er
selvironisk, med masser af inside-jokes og referencer til egne og
andres film.

Jeg grinte en del af Stallone som Terminator. Har Arnie egentlig lavet
en film siden T, hvor han ikke sagde "I'll be back". Måske Twins? Det
er ellers lidt af et varemærke, og det er ikke en rigtig arnold-film,
hvis han ikke siger det med den kejtede østrisk-tyske accent.

"Ajl bi baahk"

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thïngmand

Dato : 26-02-01 10:11

> [...]
> er ellers lidt af et varemærke, og det er ikke en rigtig arnold-film,
> hvis han ikke siger det med den kejtede østrisk-tyske accent.

Jeg mener da at han siger det i slutningen af Twins, lige inden han skal ud
for at hente sin bror (eller kæreste) fra the bad guys...

Fra : Hajaj®

Dato : 26-02-01 20:25

On Mon, 26 Feb 2001 10:11:00 +0100, "Thïngmand"
<michael@thingmand.dk> wrote:

>Jeg mener da at han siger det i slutningen af Twins, lige inden han skal ud
>for at hente sin bror (eller kæreste) fra the bad guys...

Han siger det da de har været inde og snakke med
videnskabsmanden. "If I find out you're lying, I'll be back"
eller noget i den stil.