Nytt båtforum.
Fra : Jan

Dato : 01-10-02 13:07

Hei!

Ta en titt på http://baatplassen.no Dette er forum uten reklame, bare av og
for båtfolk.

Interessen for båt har vi felles, våre forskjellige *skandinaviske
dialekter* er da ingen hindring?

Mvh Jan

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-10-02 17:56

Isang tao pinangalanan Jan nagsulat :

>Hei!
>
>Ta en titt på http://spamplassen.no Dette er forum uten reklame, bare av og
>for båtfolk.

Det kan du jo sagtens prale med når du sender reklamen til andre
grupper.
Denne her gruppe er faktisk også uden reklame, især når brugerne
respekterer fundsatsen.

>Interessen for båt har vi felles, våre forskjellige *skandinaviske
>dialekter* er da ingen hindring?

Det er rigtigt.... forskellen er blot at vi ikke spammer din eller
andres grupper med reklamer for vores gruppe.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Martin Sorensen

Dato : 03-10-02 16:41

> Det kan du jo sagtens prale med når du sender reklamen til andre
> grupper.
> Denne her gruppe er faktisk også uden reklame, især når brugerne
> respekterer fundsatsen.

Jeg har lige læst fundatsen(!), og jeg kan faktisk ikke se hvordan Jans
annoncering er dækket. Det er ikke en _kommerciel_ annoncering (da det ikke
er et kommercielt site), og det er jo heller ikke en køb/salgs-annonce.

Så vidt jeg kan se, er det i værste fald et grænsetilfælde.

mvh

Martin

Fra : MICHAEL NIELSEN

Dato : 01-10-02 18:34

Hej Jan

Tak for tippet, det ser spændende ud.
Tag dig ikke af de sure opstød fra enkelte af denne gruppes medlemmer.

MVH
Michael

Fra : Jan

Dato : 02-10-02 08:31

"MICHAEL NIELSEN" <bager-nielsen@get2net.dk> wrote in message
> Hej Jan
>
> Tak for tippet, det ser spændende ud.
> Tag dig ikke af de sure opstød fra enkelte af denne gruppes medlemmer.
>
> MVH
> Michael

Takk for vennlige ord!

Hvis man leser hva Claus Frørups skriver i
news:omkjpu00ljp6v5pa9n6pit3p2ncg3n8sb7@dtext.news.tele.dk... kan man se at
han forfalsker linken http://baatplassen.no til noe helt annet.

Mvh Jan

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-10-02 18:58

Isang tao pinangalanan Jan nagsulat :

>Hvis man leser hva Claus Frørups skriver i
> [...]

1: Jeg forfalsker ikke noget i dit indlæg, det er fysisk umuligt.

2: Jeg redigerer noget kopieret tekst i mit eget indlæg, fordi jeg ikke
vil være med til at udbrede spam.

3: Lad være med at sende emailsvar på usenetindlæg til mig.

4: Tag et kik på http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk
samt http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.sejlads

5: Vær venlig at respektere fundatsen for denne gruppe.

6: Jeg har ikke mere at tilføje og ønsker ikke at fortsætte denne snak
da den er off-topic og kun vil skabe mere brok.....
Det er dit spam ikke værd.

Fra : Jan

Dato : 03-10-02 20:39

Claus Frørup innsigelser mot første postinger i denne tråden:

a) Jeg har lest referensene Claus Frørup har oppgitt i hans punkt 4
nedenfor. Jeg kan ikke se at min posting
news:Jdgm9.24637$0p1.423902@news2.ulv.nextra.no... er utenfor hva som
tillates.

b) Claus Frørup sier, SITAT pkt 2 nedenfor, " ..Jeg redigerer noget
kopieret tekst.." SITAT slutt.

Claus Frørup "redigerer" http://baatplassen.no til " http://spamplassen.no
". Etter norsk lov er denne form for "redigering" en
*dokumentforfalskning*. Claus Frørup forvrenger fakta.

c) Claus Frørup bør slutte med sine *lekepolitifakter* ved inngrep i en tråd
som forkludrer relevant informasjon av ikke-kommersiell natur til båtfolk.

d) Claus Frørup kan rapportere *sin sak* til uhildet instans som måtte ha
myndighet til å ta stilling til den sak han tar opp i denne tråden.

e) Ved senere anledning bør Claus Frørup først ta opp sin sak med *uhildet
instans* fremfor å risikere å begå en feil som kan sette ham selv i
gapestokken.

Fred og solskinn til alle båtfolk som vil dele sin båtrelevante kunnskap med
alle andre!

Mvh Jan

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-10-02 22:32

> [...]

>". Etter norsk lov er denne form for "redigering" en
>*dokumentforfalskning*. Claus Frørup forvrenger fakta.

Hvis du mener jeg har udført dokumentfalsk, må du anmelde det til
politiet.....Fjols.

Fra : Jan

Dato : 03-10-02 23:25

> Isang tao pinangalanan Jan nagsulat :

http://spamplassen.no

> Hvis du mener jeg har udført dokumentfalsk, må du anmelde det til
> politiet.....Fjols.
> --

Så måtte Claus Frørup nok engang forandre "baat" til "spam".

Politiet? Helt unødvendig. De som leser her kan tenke selv.

Send dine rapporter om det du mener er feil bruk av dk.fritid.sejlads til de
som har kompetanse og autoritet til å behandle slike spørsmål.

Forøvrig har jeg sakset følgende fra
http://www.usenet.no/charter/no.fritid.maritim.txt hvor det står:

"Annonsering fra f.eks. båtforeninger og andre ideelle foreninger er ok."

I Norge formelig oppfordres ideelle foreninger, slike mennesker som de som
står bak http://baatplassen.no, til å gjøre sin eksistens kjent på
no.fritid.maritim.

Mvh Jan

Fra : Jens Skov

Dato : 04-10-02 09:43

er der noget vi ikke ved, manden har bare fortalt om en dsikussionsgruppe
han har lavet i norge, det er vel lidt hårdt at kalde det spam? Jeg ved ikke
om manden tjener penge på sit site, men ellers opfatter jeg reklame som en
omtale af et kommercielt produkt.
med venlig hilsen JensS

Fra : Jan

Dato : 04-10-02 11:30

"Jens Skov" <skov99@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> om manden tjener penge på sit site, men ellers opfatter jeg reklame som en

Nettstedet drives av en idealistisk båtentusiast for hans egen regning, det
er ikke noe han tjener på, det er ikke basert på reklame.

Min hensikt har vært å gjøre denne mulighet til *å lære samt dele kunnskap
med andre* kjent for flest mulig mennesker. Går man inn på dette nettstedet,
kan man se at det har en større funksjonalitet enn man finner i en
news-gruppe. Man kan anvende, bilder, tegninger, og man har bedre mulighet
for editering. Man kan også komunisere "privat" med hver enkelt som deltar
på selve nettstedet. Layout og anvendelser av farger vil vel også de fleste
finne mere behagelig enn hva man ser på news.

Mvh Jan

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-10-02 17:15

Isang tao pinangalanan Jens Skov nagsulat :

> [...]
>om manden tjener penge på sit site, men ellers opfatter jeg reklame som en

Først og fremmest er det et opslag, og dermed kun relevant i
news:dk.opslag.internet, dernæst er det en førstegangsskribent der
indleder sin optræden i denne gruppe med en reklame for et
"konkurrerende" forum.
Det er også interessant, at det nævnte forum er modereret og man dermed
kan forvente at det kun er folk med de rigtige meninger der kan blive
godkent til at benytte samme forum. Modereringen medfører også at
reklamer er udelukket, hvilket gør det endnu mere usmageligt at
reklamere for dette forum i andre grupper.

En anden ting er, at man kan benytte sin signatur til reklamer.
Holder man sig inden for 4 linier á 72 tegn, er der ikke en kat der vil
gø af hvad der står i signaturen.
Det ville manden have vidst, hvis han havde nærlæst retningslinierne for
brugen af de danske nyhedsgrupper før han begyndte med sin reklame.

Ps.
Retningslinierne er _IKKE_ en lov, men en anbefaling af hvordan man får
det bedste udbytte af de danske grupper.