Han hikker tit
Fra : Michael H.

Dato : 01-10-02 12:37

Hej med jer

Vores Rottweilerhvalp på 13 uger hikker tit, syntes jeg.
Feks. efter han har spist, leget, tygget ben, men det er ikke hvergang
men det er måske meget ''normalt'' for en hvalp ??

Ellers går det utroligt godt med ham.

Fik ham som 8 uger gammel og 8 kg. tung, og nu 13 uger og 16 kg. tung.
og nogen kolonorme poter, joo han bliver stor siger de allesammen.
Han er ''kommet til'' at tisse to gange indendørs, i de 5 uger vi har
haft ham, og han kan være alene i ca. 1 time hvor han ligger sig til
at sove på sin plads, og der ligger han også når vi kommer hjem,
uden at ha' lavet ballade.

Han er også begyndt at gø af folk der går forbi havelågen i haven
men dog med det meste af kroppen inde i gangen og kun hovedet
der stikker ud af hoveddøren.

Håber at han fortsat vil blive ved med at opføre sig på denne
nemme måde han har været de sidste 5 uger (7-9-13)

På Lørdag kl. 9.00 starter vi til hundetræning med ham, det bliver sjovt.

Michael (med en Boss på 13 uger)

Fra : x Vuf x

Dato : 01-10-02 12:45

Tue, 1 Oct 2002 13:37:00 +0200, Michael H. wrote:

>Vores Rottweilerhvalp på 13 uger hikker tit, syntes jeg.
>Feks. efter han har spist, leget, tygget ben, men det er ikke hvergang
>men det er måske meget ''normalt'' for en hvalp ??

Har han fået ormekur?

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 01-10-02 12:48

Ja, orm var også min første tanke, de giver ofte hikke hos hvalpe.
Ormekur kræver recept hos dyrlægen.
Held og lykke med ham fremover, han lyder som en dejlig hvalp
Vibeke

Fra : Michael H.

Dato : 01-10-02 13:02

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message

> Har han fået ormekur?

Ja, 3 gange ialt.

Michael

Fra : x Vuf x

Dato : 01-10-02 20:24

Tue, 1 Oct 2002 14:01:34 +0200, Michael H. wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote...

>Ja, 3 gange ialt.

Har han lopper? De er meget svære at opdage i Rottweilerpels.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-10-02 20:23

x Vuf x <nospam@sonpet.com> writes:

> Har han lopper? De er meget svære at opdage i Rottweilerpels.

Får hunden hikke af lopper? Hvordan hænger det sammen?

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : x Vuf x

Dato : 01-10-02 20:53

01 Oct 2002 21:23:16 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

>Får hunden hikke af lopper? Hvordan hænger det sammen?

DOOOOOOHHHHHH!
Ormens cyklus. Hunden får orm af lopper. Der blev jo ikke skrevet,
hvornår hunden sidst har fået ormekur! Holder man hunden loppefri,
har man heller ikke orm!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-10-02 21:08

> [...]

> Ormens cyklus. Hunden får orm af lopper. Der blev jo ikke skrevet,
> hvornår hunden sidst har fået ormekur! Holder man hunden loppefri,

Undskyld at jeg ikke var klar over at når hunden har lopper i pelsen,
så ender de som orm i maven. Jeg syntes ikke det var helt indlysende,
men det er jo nok bare mig der er enorm dum.

Fra : KT

Dato : 01-10-02 21:48

> [...]
> så ender de som orm i maven. Jeg syntes ikke det var helt indlysende,
> men det er jo nok bare mig der er enorm dum.

Nej Trine, det er ikke dig, der er enormt dum

Mvh. Line

Fra : x Vuf x

Dato : 01-10-02 23:39

01 Oct 2002 22:08:24 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

>Undskyld at jeg ikke var klar over at når hunden har lopper i pelsen,
>så ender de som orm i maven. Jeg syntes ikke det var helt indlysende,
>men det er jo nok bare mig der er enorm dum.

Nej det er ikke spor indlysende.
Hvis hunden spiser en loppe (ved at slikke sig, slikke en kat eller
spise en mus), så får den bændelorm.
Når loppen suger blod og derefter lægger æg i hunden, har den fået
spolorm. Troe du mig ikke, så spørg en dyrlæge.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-10-02 08:49

> [...]

> Når loppen suger blod og derefter lægger æg i hunden, har den fået
> spolorm. Troe du mig ikke, så spørg en dyrlæge.

Jeg tror fint at hunden kan få orm af at sluge en loppe, men jeg tror
nu ikke på at det _altid_ går sådan. Det jeg stejlede over var dit
"DOOOOOOHHHHHH!" og alle dine udråbstegn, sådan skriver man normalt
kun når man mener at den man svarer er komplet idiot, men når du nu
skriver at det ikke er spor indlysende, så må du have skrevet sådan
ved en fejl.

Fra : x Vuf x

Dato : 02-10-02 10:46

02 Oct 2002 09:49:02 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]

>kun når man mener at den man svarer er komplet idiot, men når du nu
>skriver at det ikke er spor indlysende, så må du have skrevet sådan

<Suk>... Skal vi nu til det igen...
For det første reagerede jeg på, som jeg læste det, DIN tltale,
og for det næste mangler du humor!

EOD

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-10-02 22:07

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse

> DOOOOOOHHHHHH!
> Ormens cyklus. Hunden får orm af lopper. Der blev jo ikke skrevet,
> hvornår hunden sidst har fået ormekur! Holder man hunden loppefri,
> har man heller ikke orm!

Det er nu kun bændelorm der smitter gennem lopper, som ormen bruger som
mellemvært.

Rundorm smitter gennem afføring. Spoleormeæg kan endda være luftbårne.

For øvrigt kan hvalpe godt hikke uden at have orm.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-10-02 21:55

> Ormens cyklus. Hunden får orm af lopper. Der blev jo ikke skrevet,
> hvornår hunden sidst har fået ormekur! Holder man hunden loppefri,
> har man heller ikke orm!

Det gælder ikke katte, så hvorfor hunde?

Mvh Maria

Fra : Johnny

Dato : 02-10-02 22:14

Jeg har også en rottweilerhvalp, han (Xanto) er nu 15 uger og vejer 21 kg
(vejet hos dyrlæge i går).
Jeg har bemærket at han også hikker meget, typisk når han har leget og
spist. Men det har været værre
og det er nu lidt aftagende. Når han hikker er ddet så hele kadaveret næsten
"hopper", det ser lidt pudsigt ud.
I går blev han undersøgt hos dyrlægen for lopper og der var ingen. De
tidligere hunde jeg har haft, fortrinsvis schæfere,
hikkede også en del som små hvalpe. Jeg er sikker på at det ingen betydning
har, og det aftager med tiden.
Det skal også lige siges at han har fået ormekur.
Det var bare min kommentar...
- Johnny