T68i som modem
Fra : Mølle

Dato : 01-10-02 09:42

Overvejer at få GPRS på telefonen således den virker som modem for min
bærbar - nogle erfaringer med det ?
Finn

Fra : Format C:\\

Dato : 01-10-02 12:19

Yeps! Har købt bluetooth modem til den bærbare og HBH-20 bluetooth
øresnegl/håndfri. Det fungerer uden problemer og er rigtigt rart hvis man er
uden for lands lov og ret og skal checke mail. Opsætning var nem og
hastighed minder om 56k. Så det kan anbefales såfremt man har råd.

Mvh. Format C:

Fra : Mølle

Dato : 01-10-02 15:29

Hvad Windows version kører du med på den bærbare, har hørt at det ikke
funker med 2000 prof...
/Finn
<3d9984aa$0$52169$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : L@rs K

Dato : 01-10-02 23:00

Jep.....
Det fungere fint !
Har kørt både Windows 98 og 2000 via IrDa
Med hastigheder på 31.2 Kilobit pr. sekund - svarende til 3.8 Kilobyte pr.
sekund.
Lynhurtig opkobling...
MEN DET KOSTER !! MB prisen er jo høj og der overføres altså pludselig
meget data (begge veje) når det ikke bare er wap man benytter.

L@rs

Fra : Flemming Lund

Dato : 02-10-02 23:26

Kan du så ikke give mig en anvisning på, hvordan man sætter pc'en/telefonen
op, så man kan bruge GPRS på sin bærbare og eller PDA

pft

Flemming

Fra : L@rs K

Dato : 03-10-02 22:50

Jo......
det bliver en lidt lang post men,,,,,, hva

1. Opsæt en konto (CID) på telefonen til brug for internet.
Opsætning af datakonto til INTERNET, benyttes til E-mail og til Internet
adgang fra PC, PDA eller lignende.
- Tænd telefonen
- Indtast SIM kode Tryk YES
- Vent indtil grafikken er væk
- Med joystick vælges Opsætning, tryk YES
- Med joystick vælges Datakomm, tryk YES
- Med joystick vælges Datakonti, tryk YES
- Med joystick vælges Tilføj konto, tryk YES
- Med joystick vælges GPRS-data, tryk YES
- Indtast et navn til Kontoen (f.eks. TDK-internet), tryk YES
- Med joystick vælges APN-navn, tryk YES
- Indtast internet, tryk YES
- Med joystick vælges GEM, tryk YES
- Herefter fremkommer en tekst som fortæller at der er oprettet en GPRS
konto- Med joystik vælges kontoen (TDK-internet), tryk YES
- Med joystick vælges rediger, tryk YES
- Med joystick vælges DNS-adresse, tryk YES
- Indtast - Indtast f.eks. 193162153164 (på display'et står der
193.162.153.164), tryk YES
- Tryk NO NO NO NO, herefter er telefonen i Normal stilling

2. tjek nummeret på den NY CID
- Med joystick vælges Opsætning, tryk YES
- Med joystick vælges Datakomm, tryk YES
- Med joystick vælges Datakonti, tryk YES
Den øverste er nr. 1 osv......

3. Netværk via modem indstillinger på PC'en: (modem (IrDa eller Bluetooth
skal være installeret)
Lav en NY "Netværk via modem"
Forbind vha. f. eks. "T68 GPRS modem" eller hvad du har kaldt den !
Tilføj telefon nummer *99***<CID>#
<CID> er GPRS kontoen i telefonen (normalt "2")

4. Opsætning af netværk, med f.eks. en Palm pilot
Palm netværk opsætning :
1 : Opsæt en ny "Connection" (T68 GPRS)
2: Sæt "Phone til *99#
3: Sæt "User name" til "a bogus username" (test)
4: Sæt "password" til "a bogus password" (test)
5: Tilføj to entry til script: "Send:"AT+CGDCONT=2,"IP","internet". og en
"Send CR:"

Nogle gange kan man lege lidt rundt med *99*0*1*2#. (det er
*99*APN*PROT*<CID>#)
eller *98*<CID>#

Good luck

L@rs