Intel i845e chipset VS SIS 648 ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-10-02 10:05

Overvejer dette MOBO, når de første seriel ATA diske lander:
http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-mb/mb-s478/mb-p4s8x-saf.html

Men hvad med chipsetttet - er det ligeså stabilt ydende som intels ?

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 01-10-02 10:45

"Dr. Ralph" <dr.ralph@solremove.dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer dette MOBO, når de første seriel ATA diske lander:
> http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-mb/mb-s478/mb-p4s8x-saf.html

Du kal ikke skifte maskine pga. serial ATA, ihvertfalde ikke for ydelsen,
som endnu stadig ligger på niveau med ATA 133. Det skulle da lige være for
de lækre kabler Vent til SATA 300 og 600, så sker der vist noget

Og, læser du videre andetsteds i gruppen, vil du opdage at det er de
færreste som har haft gode erfaringer med ASUS P4S8X kortet grundet spontane
reboots og ustabilitet. Det ser ellers lækkert ud, men ikke for enhver pris

Tjek evt: alt.comp.periphs.mainboard.asus

Tjek evt. også Epox kortet på www.hardware-test.dk Der er en fin lille test
af deres SIS648 kort, det er ihvertfalde min favorit indtil videre, ved bare
ikke hvor man kan få det i DK

> Men hvad med chipsetttet - er det ligeså stabilt ydende som intels ?

Chipsettet ser utroligt lovende ud, på trods af ustabilitet endnu. Prøv at
søg lidt på google, der findes en del sammenligninger af chipset, det få kun
røv af I850E, så det er faktisk glimrende

Man skal jo også lige overveje om den lidt extra ydelse I850E giver i
forhold til SIS648 er pengene værd. RD-Rammene er stadig ufattelig pebrede!
Men tror ikke der hersker tvil om at ASUS P4T533 pt er noget af det
ypperligste til P4 endnu...

VH
Peter

Fra : Nico

Dato : 03-10-02 12:32

> [...]
spontane
> reboots og ustabilitet. Det ser ellers lækkert ud, men ikke for enhver
Hvis du holder dig fra DDR400, indtil det bliver officielt, så ruller det
bare.

MINUS problemer her.

> [...]
kun
> røv af I850E, så det er faktisk glimrende
Ustabilitet? - No way - alle de problemer der er og har været er pga
hardware kombatibilitetsproblemer.
Jeg sidder her men en maskine jeg ikke KAN få til at gå ned.

> [...]
pebrede!
> Men tror ikke der hersker tvil om at ASUS P4T533 pt er noget af det

Jaja, tydeligt at se hvilken side du er til :)