Bøf i "Elsker dig For Evigt?"
Fra : Peter Theglev

Dato : 01-10-02 09:16

Hey

Har netop været inde og se den (temmelig skuffende, synes jeg - ikke nær så
god som "Okay").

Men - lad det nu ligge.

På et tidspunkt tager Niels (Mads Mikkelsen) sin mobiltelefon, da den ringer
og alle os, der var inde og se den, mener bestemt at han siger "Ja, det er
Mads", da han svarer.

Har andre lagt mærke til det samme (eller lyder Niels og Mads bare ens?)

Peter

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-10-02 11:30

"Peter Theglev" <peter.theglev@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mads", da han svarer.
>
> Har andre lagt mærke til det samme (eller lyder Niels og Mads bare ens?)

Mads Mikkelsen er generelt svær at forstå når han taler. Han taler hurtigt
og utydeligt.
I Pusher tror jeg ikke jeg fattede halvdelen af hvad han sagde.

Mvh Thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-10-02 13:31

> Mads Mikkelsen er generelt svær at forstå når han taler. Han taler
> hurtigt og utydeligt.
> I Pusher tror jeg ikke jeg fattede halvdelen af hvad han sagde.

Ditto. Det er dog meget almindeligt at skuespillerne kommer til at bruge
deres modspilleres eller egne navne i stedet for figurernes. Luke (Mark
Hamill) kalder f.eks. Leia (Carrie Fischer) for Carrie i Star Wars - A New
Hope.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : ML-78

Dato : 01-10-02 14:04

> [...]
> Hamill) kalder f.eks. Leia (Carrie Fischer) for Carrie i Star Wars - A New

Det mærkværdige består så i, at ingen har sagt "cut" under optagelsen, at
ingen har opdaget det under redigeringen, og at fejlen er nået helt til den
endelige version. Jeg kan ikke lige komme på andre bestemte titler, hvor det
er sket, men det er en fejl jeg har set omtalt flere gange.

ML-78

Fra : N/A

Dato : 02-10-02 11:30

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-10-02 11:30

> Det har du fandme ret i Thomas. Jeg synes det er et generelt problem i
> danske film. Det første kvarter forstår jeg ikke en skid af hvad de
> siger.
> Er det lydmandens problem eller skuespillerens problem eller
> instruktørens? Jeg troede først at det var mit

Det er jo et spøjst problem. Førhen blev danske skuespillere kritiseret for
at lyde som om de stod på scene, når de lavede film. Spillet var meget
højtideligt og der var en meget tydelig intonation, når de talte. Selve
sproget var derudover alt andet end dagligdags. Det blev kritiseret for at
være unaturligt og pinligt.

Nu er skuespillet naturligt, men de stakkels skuespillere for at vide, at de
mumler.

Fra : Michael Skov

Dato : 01-10-02 15:04

dsl79866@nospamvip.cybercity.dk skriver:
> [...]
>det
>er sket, men det er en fejl jeg har set omtalt flere gange.

uden vi skal gå for meget ind i det så læs lige hvad der står på IMDB.

Incorrectly regarded as goofs: It is frequently claimed that upon
returning to the Rebel base after destroying the Death Star, Luke
exclaims, "Carrie!" when he hears Leia (Carrie Fisher) call "Luke!" Sound
designer Ben Burtt has confirmed that, after extensive listening, it
appears to be "Hey" or "Yay"; Mark Hamill reports that he said, "Hey!
There she is!" but mumbled the last word.

jeg har også læst den om den fejl mange gange. men den passer altså ikke.
Spørgsmålet er om de ville indrømme det hvis det var sandt.

MU!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-10-02 16:05

> jeg har også læst den om den fejl mange gange. men den passer altså
> ikke. Spørgsmålet er om de ville indrømme det hvis det var sandt.

IMDb er helt på piller. Jeg har selv hørt efter. Han siger ikke "Hey!
There she is!" Hamill hjerne er ødelagt af druk, så hvad kan han huske? Det
er ét ord og ikke "Leia" eller "hey" og det lyder som "Carrie".

Fra : Peter Theglev

Dato : 07-10-02 15:38

d. 01/10/02 10:16 skrev Peter Theglev på peter.theglev@tiscali.dk i artiklen
> [...]

> Mads", da han svarer.
>
> Har andre lagt mærke til det samme (eller lyder Niels og Mads bare ens?)

Søreme - Susanne Bier bekræftede det i Go'Morgen P3. Pga. Dogmereglerne må
man ikke rette bøffen i redigeringen.

Peter