Norton Personlige Firewall
Fra : 4b-areus

Dato : 24-02-01 10:32

Hi gruppe

Mon der er nogen af jer der kender følgende problem, eller måske har en/et -
løsning/råd:
Vi har to maskiner der er i netværk, begge kører ME, og er forbundet via
krydskabel.
Det interne netværk kører perfekt, og maskinerne "snakker" fint sammen.
Som Firewall anvendte vi Sygate, der var problemfrit.
Jeg fik så lyst til at prøve tilbudet fra TDC, vedrørende Norton Personel
Firewall, med det resultat at Client maskinen, ikke mere vil på "nettet".
Piller jeg så NPF ud igen, og "genopliver" Sygate virker alt igen.
Jeg tror selv at NPF med een aller anden opsætning, som jeg ikke kan finde,
"har lukket for min Gateway" på klienten.
Fra serveren kan Clienten pinges, men fra clienten får jeg timeout når jeg
pinger serveren. Men på trods af dette har jeg fuld adgang til alle
harddiske på begge maskiner.
Måske er problemet at NPF ikke virker sammen med ME, selv om Symantec
skriver at programmet understyttes efter en opdatering, som jeg naturligvis
har foretaget.
Jeg vil lige hører jer inden jeg helt skrotter NPF.

Server 192.168.0.1
Klient 192.168.0.2 Gateway 192.168.0.1

Fra : Claus Christensen

Dato : 25-02-01 00:43

"4b-areus" <4b-areus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lige hører jer inden jeg helt skrotter NPF.

Tjek:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2000011110451136&src=hot
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2000012511150136
samt: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2000042514035336

Mvh Claus

Fra : 4b-areus

Dato : 25-02-01 11:57

Hi claus

Tak for dit forslag, men der var desværre ikke nogen hjælp at hente for mig.
Jeg har selvfølgelig undersøgt mulighederne hos symantec, inden jeg spurgte
i denne gruppe.
Mit håb er at der er en hos hvem det fungerer perfekt, således at jeg med
vedkommende kunne lokaliserer min opsætningsfejl der blokkerer for
netadgangen fra klienten.
mvh
4b

Fra : Claus Christensen

Dato : 25-02-01 22:17

> [...]
> Mit håb er at der er en hos hvem det fungerer perfekt, således at jeg med
> vedkommende kunne lokaliserer min opsætningsfejl der blokkerer for

Åben NPF
Instillinger -> Avancere instillinger -> Firewall ->

Navn = LAN
handling = Tillad
Retning = Enten
Protokol = TCP eller UDP /IMCP
marker "Ehvert Program", "Enhver tjeneste" samt "Netværksadresse" og indtast
relavandt Netværksadresse
Klik OK og flyt reglen til toppen.

Der skal vist laver følgende regler:
En til "TCP eller UDP" og en til IMCP.

Anden mulighed er at sætte NPF op til at at promte dig for at lave regler -
se på.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2000042514035336
Så burde du blot kunne prøve at gå på nettet fra klienten og på serveren
burde der kommer en dailog box hvor du kan configurere en regel som
beskrevet ovenfor.

Claus

Fra : 4b-areus

Dato : 26-02-01 16:41

Hi Claus

Tusind tak for dit forslag, som jeg straks måtte afprøve, desværre uden
hæld, Clienten er stadig blind overfor "nettet".
Jeg er efterhånden blevet noget bekymret over problemet, blandt andet fordi
jeg ingen steder (TDC eller Symantec)ser netop mit problem beskrevet.
Det virker som jeg er den eneste i hele verden med problemet.
Jeg har nu indset at jeg nok bliver nok nødsaget til at søge bistand hos
TDC's support.

mvh
4b

Fra : Claus Christensen

Dato : 25-02-01 22:19

Rettelse:
Instillinger -> Avancere instillinger -> Firewall ->tilføj