ISDN wiring
Fra : Torben S. Nielsen

Dato : 24-02-01 10:18

Hej kloge hoveder

Jeg har et par spørgsmål mht. til ISDN ledningsføring.

Der hvor jeg har fundet mest information er bl.a. hos NIUF. Som i sine
guidelines for ISDN wiring fraråder "daisy-chaining". Men er TDK's S-bus
ikke netop en daisy-chain, der blot er termineret med 100 ohms modstande?

Istedet anbefales en stjerne konfiguration. Hertil kræves en fordelings
enhed ("distribution device"). Hvad hvad består en sådan enhed af? Har nogen
et diagram?

mvh Torben

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-02-01 19:47

> Der hvor jeg har fundet mest information er bl.a. hos NIUF.

Har du et link?

> Som i sine
> guidelines for ISDN wiring fraråder "daisy-chaining". Men er TDK's S-bus
> ikke netop en daisy-chain, der blot er termineret med 100 ohms modstande?

Jo, men denne metode er fuldt ud i compliance med internationale forskrifter
og NT-boks mm er bygget til det.

> Istedet anbefales en stjerne konfiguration. Hertil kræves en fordelings
> enhed ("distribution device"). Hvad hvad består en sådan enhed af? Har
nogen
> et diagram?

En sådan enhed må næste være et ISDN omstillingsanlæg med S-bus udgange
(meget dyrt)
Stjerne-topologi er næsten uhørt ved alm ISDN.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Torben S. Nielsen

Dato : 24-02-01 20:45

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Har du et link?

Jep!

http://www.niuf.nist.gov/

Vælg documents

NIUF 444-97 e.g. side 14 linie 3 i pdf version.

NIUF 433-94

Mvh

Torben

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-02-01 23:30

> http://www.niuf.nist.gov/
> NIUF 444-97 e.g. side 14 linie 3 i pdf version.

Linket ser interessant ud, og jeg vil da liiige printe lidt næste gang jeg
kommer på arbejde, men det du lige snakker om kan jeg ikke få til at passe
med det der er god latin på Euro ISDN.
Jeg kan ikke lige på stående fod sige noget intelligent. Måske i morgen

Fra : peter volsted

Dato : 25-02-01 00:20

hi

-----
> [...]
kender du:
   http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html
med god teknisk oversigt og mange links, bl. a. til en af de andre
danske ISDN-guruer: Jakob Paikin.

--
good luck

peter