Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilken af disse to flash fra Nikon ville ~
Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 30-09-02 23:49

Jeg har til samme pris fået mulighed for at købe
Nikon Speedlight SB 20 http://www.bythom.com/sb20.htm
eller
Nikon Speedlight SB 22 http://www.bythom.com/sb22.htm

som jeg skal bruge til Nikon F 401 AF.

Hvilken ville I vælge?
Håber på hurtigt svar, da jeg skal handle hurtigt.

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Per

Dato : 01-10-02 07:00

Hej igen Bjarne
Da jeg købte mit F401 i sin tid, stod jeg over for det samme valg, men
betænkte mig ikke ret længe og købte en SB22, da den har flere muligheder
end SB20. Fælles for begge blitz er, at de fungerer optimalt sammen med
F401, men SB22 er den, jeg vil anbefale. Den blev da også i sin tid lanceret
samtidig med F401 som værende den dedikerede blitz til kameraet. Selv om jeg
skiftede mit F401 ud med et F90, beholdt jeg min SB22, for den var jeg
blevet rigtig glad for, og det er jeg stadig.
Held og lykke
Hilsen
Per

Fra : KASO

Dato : 01-10-02 11:13

"[6800] B. Rosch" skrev d. 30-09-02 23:49 dette indlæg :
> Jeg har til samme pris fået mulighed for at købe
> [...]

Jeg kender ingen af dem, men på papiret, er SB20 hurtigst og har
autofokus-assist - hvilket det ikke ser ud til at SB22 har(?)

På papiret ser SB20 derfor mest interessant ud.

Jeg har selv en Sigma 430 blitz til mit Nikon (F50) - den fungerer
fremragende og til en væsentligt lavere pris end Nikons tilsvarende. Den
er fuld TTL styret og tilpasset Nikon.

http://www.kandu.dk/

Fra : KASO

Dato : 01-10-02 11:13

> [...]

Jeg har selv en Sigma 430 blitz til mit Nikon (F50) - den fungerer
fremragende og til en væsentligt lavere pris end Nikons tilsvarende. Den
er fuld TTL styret og tilpasset Nikon. Fungerer iøvrigt også med F401
(jeg har haft et).

http://www.kandu.dk/

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 01-10-02 12:00

Jeg siger tak for råd og vejledning og har nu købt SB 22