XXX: James Bond på steroider
Fra : Zeki

Dato : 30-09-02 21:53

Engelsk er blevet erstattet af amerikansk, charmen og stilen er blevet
erstattet af større muskler og tatoveringer, ellers er alt ved det samme:

Der er stadig en ond skurk med skumle planer, masser af gadgets, sexede
kvinder, farverige lokaliteter og actionscener som fuldstændigt tager pusten
fra én.

Historien i 'XXX' ,der har Vin Diesel i hovedrollen som XtraXtraXtra-large
superagent, er mere uorginal end et musiknummer med Puff Daddy, og Samuel
Jackson som amerikansk svar på Britisk Efterretningstjenestens 'M' virker
lige så troværdigt som når TV2 lover at de vil producere en popstjerne.

Der findes dog to gode grunde til at jeg godt kan anbefale filmen alligevel:
- som opvarmining til den kommende nye James Bond film er det en god forret.
- actionscenerne er, uden at overdrive, ganske fænomenable.

http://us.imdb.com/Title?0295701

Zeki

Fra : Tenzel Kim

Dato : 30-09-02 23:06

Zeki wrote:

> Der findes dog to gode grunde til at jeg godt kan anbefale filmen alligevel:
> - som opvarmining til den kommende nye James Bond film er det en god forret.

Hmm, nu når jeg tænker over det så må jeg nok give dig ret. Uanset om de
skulle præstere at gøre den nye Bond-film til den værste i rækken kan
den umuligt blive værre end xXx så hvis man går ind og ser den først kan
man næsten kun blive glædeligt overrasket :)

Tenz.

Fra : zcully

Dato : 01-10-02 05:50

Hmm ja jeg syntes også den holder som den overdrivende actionfilm den nu er,
men prøv at læs min tråd længere nede.
Jeg er åbenbart en af de få.

/Zcully

Fra : Per Kristensen

Dato : 01-10-02 08:04

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forret.
> - actionscenerne er, uden at overdrive, ganske fænomenable.

Ja så er vi ikke enige ;) Hjernelam action udgør ikke alene en værdig film
efter min mening.

Fra : Zeki

Dato : 01-10-02 08:37

> Ja så er vi ikke enige ;) Hjernelam action udgør ikke alene en værdig film
> efter min mening.

Hvad havde du forventet? Noget i stil med Mission Impossible 1?
Nogle gange er det rart med en film, hvor man bare kan læne sig tilbage,
koble hjernen fra og nyde festfyrværkeriet.

Og jeg synes da bestemt ikke at actionscenerne er "hjermelamme." Tværtimod
synes jeg, at de er ret opfindsomme og varierede.

Zeki

Fra : Per Kristensen

Dato : 01-10-02 12:52

> [...]
>
> Og jeg synes da bestemt ikke at actionscenerne er "hjermelamme." Tværtimod
> synes jeg, at de er ret opfindsomme og varierede.

Jeg havde forventet mig en OK action film ligesom jeg syntes The Fast & The
Furious er, men ak. I stedet så jeg en plat Bond-wannabe, som er blottet for
enhver realisme (dermed ikke sagt at Bond er realistisk ;)

Fra : Zeki

Dato : 01-10-02 13:01

> [...]
for
> enhver realisme (dermed ikke sagt at Bond er realistisk ;)

Okay, fair nok- du synes ikke at den er realistisk. Hvilke realistiske
actionfilm involverende spioner og agenter hælder du så til?

Er det mon genren som helhed du har noget imod?

Zeki

Fra : Per Kristensen

Dato : 01-10-02 14:19

> [...]
> actionfilm involverende spioner og agenter hælder du så til?
>
> Er det mon genren som helhed du har noget imod?

Jeg kan godt lide de fleste Bond film og f.eks. også True Lies.

Fra : Zeki

Dato : 01-10-02 14:28

> Jeg kan godt lide de fleste Bond film og f.eks. også True Lies.

Det vil altså sige at du mener at det er realistisk at lave en 'Spiderman'
mellem to bygninger....blot på hest? Eller have nævekamp på vingen af en
F-16 jager uden pilot?

Du mener vel ikke seriøst at 'True Lies' er mere realistisk end 'XXX' ?

Zeki

Fra : Per Kristensen

Dato : 01-10-02 15:02

> Det vil altså sige at du mener at det er realistisk at lave en 'Spiderman'
> mellem to bygninger....blot på hest? Eller have nævekamp på vingen af en
> F-16 jager uden pilot?

Det var en britisk Harrier mener jeg, og ikke en F-16 ;)

> Du mener vel ikke seriøst at 'True Lies' er mere realistisk end 'XXX' ?

Måske ikke, men den er lavet med et glimt i øjet og en OK historie + masser
af humor.

Men ligemeget hvad du siger Zeki, så kan jeg bare ikke lide filmen. Nogle
film er bare bedre end andre.

Fra : Zeki

Dato : 01-10-02 15:04

> Men ligemeget hvad du siger Zeki, så kan jeg bare ikke lide filmen. Nogle
> film er bare bedre end andre.

Ja det er du da fuldstændigt i din gode ret til. Men jeg synes dog at
"mangel på realisme" er et ret svagt argument når man skal kritisere en
actionfilm, idet de fleste actionscener jo automatisk er ganske urealistiske
:))

Zeki

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-10-02 15:33

> [...]
> "mangel på realisme" er et ret svagt argument når man skal kritisere
> en actionfilm, idet de fleste actionscener jo automatisk er ganske

Der er altså noget med Bond. Han kan slippe afsted med mere. Jeg havde lige
set den film, hvor han kører efter et fly på motorcykel. Flyet letter ud fra
en skrænt og Bond fortsætter med motorcyklen ud over skrænten, får fat i
flyet, overtager det og flyver væk. Stor applaus i hele salen.

Ugen efter ser jeg *suk* Waterworld med Kevin Costner. Han laver tilsvarende
ting, hvor hele salen, og mig selv inklusive, sidder og råber "hvor det
dåååårligt". Særligt til sidst hvor han hopper ud fra ballonen. Havde Bond
lavet det, var det sejt. Da Kevin Costner lavede noget tilsvarende, var det
noget urealistisk bras.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-10-02 07:50

> [...]
> lavet det, var det sejt. Da Kevin Costner lavede noget tilsvarende, var

Ehm hvor er det lige du går i biffen, hvor folk sidder og klapper og råber
;/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-10-02 09:54

> Ehm hvor er det lige du går i biffen, hvor folk sidder og klapper og
> råber ;/

Premiere i Imperial. Der må man godt.

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-10-02 14:22

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse

> Premiere i Imperial. Der må man godt.

Argh, der er sgu da ikke noget mere iriterende og Brian-agtigt!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-10-02 14:29

> Argh, der er sgu da ikke noget mere iriterende og Brian-agtigt!

Har du prøvet det?

Fra : Per Kristensen

Dato : 03-10-02 11:01

> Har du prøvet det?

Ja! Det er næsten ligeså slemt, som når folk griner højlydt af gamle sonofon
reklamer.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-10-02 19:35

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse

> Argh, der er sgu da ikke noget mere iriterende og Brian-agtigt!

=========

Ajjj - det er da for fedt og hyleskægt! Jeg rånyder da en fed premiere hvor
publikum er vildt aktive!

Aragorn_dk