Pelsproblemer ;o)
Fra : Ann K.

Dato : 30-09-02 21:59

Hejsa.
Jeg er da også blevet inspireret af alles store succes på udstillingerne
;)
Så ang det dér killinge/kastrat show i december, der blev annonceret i
en anden tråd...

Øhmmm - er der nogen her, som ved, hvor hurtigt pelsen vokser på en
aby-mis???

Namacoola fik naturligvis gnedet sig op ad et vådt latex-våben (til
live-rollespil) og skiftede farve fra vildtfarvet til sølv! Må indrømme
at jeg ikke brød mig om hendes nye kulør - og da man ikke kan dyppe
kræet i penselrens (=det eneste, der kan opløse latex), var jeg jo nødt
til at klippe hende! Heldigvis sad latexen kun i spidserne, men hun er
godt nok et noget mærkeligt syn lige pt... vildtfarvet med flere
underligt korthårede sorrel "plamager" midt på kroppen *sss*

Og jeg, som faktisk _næsten_ havde fået overtalt Manden til at vi skulle
prøve at udstille hende i Remisen ;-/
Men kan hendes pels overhovedet nå at vokse ud? Jeg er ret sikker på at
hun med sit nuværende udseende, kun ville kunne tage prisen som
"sjovest/skørest udseende kat" - og den har jeg altså _ikke_ lyst til at
vinde!

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 30-09-02 22:04

Kunne du ikke bare lade det sidde og blive "slidt" af?

:Pia

Fra : Ann K.

Dato : 30-09-02 22:17

Hej Helle.
Jan skal have at vide fra en såkaldt "autoriseret" person at Namacoola
er ved at blive .... hmmm, lad os kalde det "mindre slank"... før end
han går med til at hun trænger til at slankes!
Bla. derfor ville det også være rart at få hende med på udstilling! Vil
jo ææælske at se dommerens vurdering "Pæn, bla, bla, bla... som måske
trænger til lidt mindre sul på kroppen" *fnis*
Nå - men han er da kommet så langt at han frivilligt indrømmer at han
ikke har anelse om kræets totale madindtagelse pr dag - men at det nok
er STORT!

Var det ikke enten Lisbeth eller Ann som sagde at man vænnede sig til et
bestemt udseende hos katte?
Jan er helt klart vant til store solide skovmisser (-blandinger)!!!
*sss* Med den sammenligning, så _er_ Namacoola jo stadig kun en lille
tynd vipstjert

Pia... Jeg turde simpelthen ikke lade latex'en tørre... Hun ville jo så
gerne slikke det dersens klistrende stads af - og dét er jeg helt sikker
på ville være meget usundt! ;)
Og selv om latex tørrer, så er det nærmest muligt at få ud af hår...
Hvorfor tror du at jeg har sådan en sjov lille pandekrølle - når jeg nu
ellers ikke har pandehår *ggg*

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 30-09-02 22:25

> *sss* Med den sammenligning, så _er_ Namacoola jo stadig kun en lille
> tynd vipstjert

Det er alle træningsgodbidderne. Han VED da, at det skal trækkes fra
dagsrationen mad!!

> Hvorfor tror du at jeg har sådan en sjov lille pandekrølle - når jeg nu
> ellers ikke har pandehår *ggg*

Den slags lægger jeg gudskelov ikke mærke til...

:Pia

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-09-02 22:27

Ann K. wrote:
> [...]
> Vil jo ææælske at se dommerens vurdering "Pæn, bla, bla, bla... som
> måske trænger til lidt mindre sul på kroppen" *fnis*

Så må du lige forklare ham, at hvis dommeren siger, at hun ikke ser
sulten ud, betyder det at hun er fed De er jo som regel diplomatiske,
dommerne, og nogen gange har de faktisk også humor

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-09-02 22:04

Ann K. wrote:

> Øhmmm - er der nogen her, som ved, hvor hurtigt pelsen vokser på en
> aby-mis???

Den burde kunne nå at vokse ud Ellers er der jo lidt tid endnu inden I
skal tilmelde og så har I nok en bedre idé om det lykkes.

I skal starte med at gen-træne hende i at blive præsenteret et par
gange dagligt - og måske skulle hun også slankes en liiiiiille
smule........ikk' Jan

I kan godt låne burgardiner af mig, hvis I får brug for det.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Maj-Britt

Dato : 01-10-02 09:16

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:anaduv$9dj$1@sunsite.dk...
> [...]
> godt nok et noget mærkeligt syn lige pt... vildtfarvet med flere
> underligt korthårede sorrel "plamager" midt på kroppen *sss*

*lol* hvor er det bare typisk Namacoola liiiige præcis at befinde sig på det
forkerte sted på det helt rigtige tidspunkt Men øh det kan da være at I
kan starte en helt ny type aby - sorrel spottet??

> Og jeg, som faktisk _næsten_ havde fået overtalt Manden til at vi skulle
> prøve at udstille hende i Remisen ;-/

Nøj det lyder da spændende Hun vil da helt sikkert klare det fint - og
hun kan jo give begrebet showcat en helt ny mening, hvis hun ved samme
lejlighed kan optræde lidt for dommeren med sine clicker tricks Som
Helle var inde på, skal I jo nok træne hende til at blive præsenteret - jeg
forsøgte med mellemrum med blandet resultat Som I jo ved var hendes
humør her jo ikke liiige altid i top, så det passede ikke altid damen at
blive båret på den måde - men som hovedregel var der ingen problemer, hvis
jeg vel at mærke ikke fumlede for meget og fik hende løftet rigtigt første
gang Rigtigt held og lykke med projektet - det bli'r spændende at høre
om hendes resultater

Mvh Maj-Britt

Fra : Ann K.

Dato : 01-10-02 15:07

Hejsa.
"Sorrel-spottet".... Hmmm - lyder godt! Men jeg tror nu ikke, at jeg får
nogen til at hoppe på den ide
Lillepigen er nu ikke helt så slem som Ranje... han _skal_ helst altid
tværes ind i både kontaktlim og latex , før han er tilfreds med den
måde jeg laver mine våben på! *suk*

Og jo da, Jan ved skam alt om at guf skal trækkes fra dagsrationen...
men han har aldrig før haft en aby! Og er derfor absolut ikke vant til
at behandle en kat på samme måde som en Labrador! Desuden er der jo
liiige det springende punkt mellem begreberne tynd - slank - godt i
stand - overvægtig - fed....

For resten... hvordan er det nu man holder en aby? Man strækker den
ligesom skovmissen - ikk'?
Er det også vigtigt at præsentere halen korrekt (sådan slængt over
armen, så dommeren kan se, hvor lang og smuk den er)? Skal forbenene
pege fremad eller hva'?
(Ja Helle - du har vist mig det... men jeg ka' ikke huske det!

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-10-02 17:14

"Ann K." <tsars@os.dk> writes:

> [...]
> Lillepigen er nu ikke helt så slem som Ranje... han _skal_ helst altid
> tværes ind i både kontaktlim og latex , før han er tilfreds med den

Maaske et nyt vaaben her Ranjesvaerd, med fire indbyggede
soemposer..*GG*
for ikke at glemme overlagt hvaes og knur...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-10-02 17:19

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev...
> For resten... hvordan er det nu man holder en aby? Man strækker den
> ligesom skovmissen - ikk'?

Jo - det er den måde de bedst kan lide at blive præsenteret på (eller
ihvertfald alle dem, jeg har mødt) - og de ser knaldgodt ud når de bare
hænger der - dog undtaget hvis de er så godt i stand, at de sådan "buer"
midtvejs.... )

> Er det også vigtigt at præsentere halen korrekt (sådan slængt over
> armen, så dommeren kan se, hvor lang og smuk den er)? Skal forbenene
> pege fremad eller hva'?

Halen plejer missen at styre selv - den peger som regel opad Og jo,
forbenene skal være strakte så man rigtig kan se deres fine, lange og
elegante stænger!

> (Ja Helle - du har vist mig det... men jeg ka' ikke huske det!

Det ku' du da godt!

Glæder mig til at se Jan og Namacoola i fri dressur i Remisen *jubiii*

Mvh. Camilla