Asus P2B-S: Den hurtigste CPU til dette bu~
Fra : hjorte

Dato : 30-09-02 21:44

Hvilken CPU er den absolut hurtigste dette bundkort kan køre med? I må også
godt fortælle om evt. udokumenterede jumper clock settings der virker.

mvh.
Henrik

Fra : o&u

Dato : 01-10-02 08:39

On Mon, 30 Sep 2002 22:43:54 +0200, "hjorte" <hjorte@mail.tele.dk>
wrote:

>Hvilken CPU er den absolut hurtigste dette bundkort kan køre med? I må også
>godt fortælle om evt. udokumenterede jumper clock settings der virker.

Det spørgsmål kommer mindst en gang om ugen. Så søg lidt. Jeg kan
røbe, at 1000 MHz coppermine kører fint med fcpga-slot1 adapter.
Multiplier jumper på bundkortet er ligegyldig, - cpu'en booter korrekt
uanset hvad multiplier jumper står på.

Nyeste bios er antagelig nødvendig. Slot1-fcpga adapteren er meget
vanskelig at finde på markedet. Det er non-tualatin celeron og PIII
også.

Bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B-S/
flasher:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/
aflash213, boot fra dos uden himem.sys og emm386 loaded.

Med en fcpga2 adapter til tualatin kan du køre 1400 Mz. (powerleap
pl-i3t, men den er rasende dyr i forsendelse, ialt ca. 92 $ plus
muligvis told og moms).

Fcpga og fcpa2 (tualatin) er ikke pin-kompatible. En ppga slot1
adapter duer heller ikke til fcpga. Der er altså 3 typer adaptorer.

mvh

John

Fra : hjorte

Dato : 01-10-02 18:00

Tak for det meget udførlige svar, John - det skal jeg lige have tygget
igennem. Da jeg postede spørgsmålet tænkte jeg at dette bundkort var gået i
glemmebogen og at ingen snakkede om det mere. Men jeg kan se at jeg tog fejl
:)

/Henrik

Fra : o&u

Dato : 01-10-02 12:19

wrote:

>Hvilken CPU er den absolut hurtigste dette bundkort kan køre med? I må også
>godt fortælle om evt. udokumenterede jumper clock settings der virker.

Nogle flere svar fra asus:

P2B:
http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086a_CPU_Upgrade_III.htm

adapter: