Eleonore Elisette Sehested
Fra : Carsten Fischer

Dato : 30-09-02 21:17

Da Eleonore Elisette Sehested d. 10-12-1798 i Holmens Kirke, København
bliver gift med linnedvæversvend Hans Christian Zachariasen, er der oplyst,
at hun har altergangsbevis fra Herslev Præstegård dat. 4-5-1796

Ved folketællingen 1801 er hun 31 år gl.

Nogen som har kendskab til denne dame ?.

mvh

Carsten Fischer

Fra : K-C

Dato : 01-10-02 12:35

"Carsten Fischer" <carsten.fischer@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at hun har altergangsbevis fra Herslev Præstegård dat. 4-5-1796
>
> Ved folketællingen 1801 er hun 31 år gl.
>
> Nogen som har kendskab til denne dame ?.

Desværre, et par gennemlæsninger bringer ikke damen frem i DAA trods det
adelige efternavn.

M.v.h.
K-C

Fra : Carsten Fischer

Dato : 01-10-02 19:21

Hej KC

Jo. Men i 1801 står hun opført som Eleonore Zeftard?, 31 år gl., gift
Zachariasen.

Denne navneforvanskning har jeg gjort A Julin opmærksom på.
Jeg fandt hende ved at søge på ægtemandens navn.

Ved deres 3 børns dåb omkr. 1800 har mormonerne hendes navn nogenlunde
stavet.

mvh

Carsten Fischer

K-C <k-cf@sol.dk> skrev i en