Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor skaffer man silica-poser ?
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-10-02 06:14

Hvor finder man silica-poser til at suge fugtighed i kamerahuset
(undervands) - det skal være en type (papir-poser) der kan tåle at blive
tørret i ovnen og genbrugt.

Jeg har checket hos fotohandler, men det er ikke noget de sælger - er der
evt. nogen der kender et online-sted ?

På forhånd mange tak!

M.v.h. Jesper

Fra : John

Dato : 30-09-02 22:18

"Jesper Pedersen" <jp@jpdata.dk.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> tørret i ovnen og genbrugt.
>
> Jeg har checket hos fotohandler, men det er ikke noget de sælger - er der

I "gamle" dage kunne man købe det hos materialisten. Mon ikke det er værd at
prøve?
Har du fugt problemer?
--
MVH
John K Hansen

Fra : Niklas

Dato : 30-09-02 22:29

> I "gamle" dage kunne man købe det hos materialisten. Mon ikke det er værd at
> prøve?

Og så siger jeg tak for det.
Jeg har netop haft samme tanke i lang tid omkring silica gel til bunden af mine fototasker.
Men hvad er det for noget mad at man kan tørre dem. Er det en særlig type silica gel?

Med venlig attitude

Niklas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-10-02 07:25

Både og... Jeg optager undervandsvideo og når uw-huset kommer ned i det
kolde vand, dannes der tit dug på linsen. Duggen forsvinder efterhånden når
huset bliver kølet ned, men hvis jeg optager længere sekvenser dugger det
til igen - problemet har ikke været der siden jeg begyndet at putte
silica-poser i huset.

De poser jeg har, stammer fra harddiske, der er en pose ved hver harddisk,
så det er silica poser til > 1000kr stykket (nå ja, ok, jeg har beholdt
harddiskene..)

Det kan godt være at det smareste (og lidt billigere) er at købe silica løst
og så lave poserne selv... tak for fiffet!

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-09-02 22:45

> Det kan godt være at det smareste (og lidt billigere) er at købe silica
løst
> og så lave poserne selv... tak for fiffet!

Ellers prøv at forhøre dig i en radioforretning, eller hos din lokale
elektriker.
Her har jeg før fået en håndfuld poser, som de havde taget ud af et eller
andet "grej", og som ellers ville være blevet smidt væk.

/Alex

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 30-09-02 23:51

og stil dit ur

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Lars Villebæk

Dato : 01-10-02 10:10

Hej Jesper,

Selve krystallerne køber man hos Matas, Harald Nyborg og andre steder.
De små poser der følger med Harddiske mm. har jeg ikke set i forretningerne
men du vinder meget ved at sy en pose i det rigtige mål (til uv huset).
Derefter fyldes posen i det omfang der er plads under/ved siden af kameraet.

Jeg dyrker også UV foto men har ,ligesom dig, brugt små poser fra edb
udstyr.

Hilsen
Lars Villebæk

Fra : complex@pc.dk

Dato : 01-10-02 17:24

Du går på apoteket og køber blågel
det er mørkeblåt når det virker og bliver lyserød når det har opsuget
fugt.

En tur i ovnen og de er så gode som nye når de er mørkeblå.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.