Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ebbe
Fra : Hariprasadh

Dato : 30-09-02 20:45

"Niklas" <niklasthedolphin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d98a7ac$0$32540$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
indad
> for at gøre lidt selvjustits.
> Du er en person der helt sikkert kunne lære noget om kommunikation og
assertion.
> For i virkeligheden har du måske nogle budskaber der nogle gange har
værdi.
> Hvis de blev formidlet på ordentlig vis,
> så ville folk også være mere imødekommende og lyttende.
>
> Jeg indbyder hermed andre til at kommentere dette med XFUT til
dk.fritid.foto
> selvom jeg er så uerfaren i NG at jeg næppe er i stand til at gøre dette

Jamen, jeg kan ikke være mere enig. Det der nu altid mest har slået mig ved
Ebbe, er det besynderlige faktum, at han tilsyneladende er teknisk ekspert,
men ikke kan fotografere.

--
"Når jeg ser et indlæg fra en netbetjent, lader jeg min Magnum

Fra : Hariprasadh

Dato : 30-09-02 20:54

> Næ nu må du dælme styre dig....!
>
> Kom lige med et message ID til et indlæg der er ældre end dette

Åhh...det var da vist en smutter. Nå, det skidt kan jo ske. Beklager.

Men lad os så bare gøre tråden færdig. Og for en god ordens skyld er det
altså dette indlæg jeg modgår:

[klip]<
For hvis du vil bruge X-antal "Follow Up To", til at bevise at min
netetikette er dårlig, så har du enten ikke forstået den funktion, eller
så vender du tingene på hovedet.

Man afslutter jo altid ens eget indlæg med et "FUT", og det er dermed en
markering af, at man mener at den drejning man selv har tilført
debatten, gør den bør flyttes til en anden gruppe, hvor den er mere
relevant og on-topic.
>[klip]

Jo, jeg har skam forstået den til punkt og prikke. Altså netiketten. Og
prøver sandfærdigt at leve efter den. Men eksempler på din manglende
netikette findes der masser af:
Eksempel 1: (en der vovede at kritisere dine billeder)

[klip]<
Niklas wrote:

> I så fald må jeg hellere orientere dig om
> at det er ikke i overensstemmelse med gruppens/Usenets fundats.

Du er dum at høre på, find nogle andre jævnalderne børn som du kan lege
med, for jeg gider ikke spilde mere tid på dit pjat...!

FUT: news:alt.dev.null
>[klip]

Flot netikette!
Eksempel 2:

Du FUT'er én der henviser til et site med andre end hans egen billeder,
hvorefter du tre dage senere selv henviser til andres billeder:

Jeg fortsætter med at modgå din tråd:

[klip]<
Vi er derimod ovre i rigtig dårlig netetikette, når der postes et indlæg
i foto-gruppen, som strækker gruppens fundats langt ud over hva' den kan
rumme, og når en gruppe på 3 - 5 måske 7 brugere beslutter, at de ska'
nok bestemme om emnet off- eller on-topic.
>[klip]

Meget rigtigt, hvorefter vi kan se du selv følger fundatsen her:

Jeg finder, at det er et udtryk for åndshovmod, at man i så høj grad kan
finde fejl ved andre, blot ikke kan finde den mindste ridse i lakken hos sig
selv.

Og hvorfor går jeg så op i det? Fordi dk.fritid.foto er en ualmindeligt
velfungerende gruppe, der slet ikke fortjener den opmærksomhed du gang på
gang giver den i grupper som denne. Faktisk er det kun dig, der føler trang
til at irettesætte eller FUT'te unødvendigt.
Du kan roligt tro mig, når jeg postulere, at den irritation du så
vedholdende føler dig berettiget til at udtrykke, langt overgåes af den
irritation dine indlæg afføder hos resten af gruppen.
--
MVH
John K Hansen

Fra : LBB

Dato : 01-10-02 14:03

Tjaa... Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv

/Lars