Portscan?
Fra : GirlNextDoor

Dato : 30-09-02 20:17

Hej!

Jeg spekulerede på om der findes et sikkert/godt/smart program til
WindowsME, som gør det muligt at overvåge hvad der ryger ud og ind på
min maskine, evt. også logge tingene, og nej Netstat kan ikke bruges
;)

På forhånd TAK!

Charlotte.

Fra : GirlNextDoor

Dato : 30-09-02 20:20

How, jeg glemte jeg har fast opkobling med adsl.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-09-02 21:08

GirlNextDoor skrev:

>Jeg spekulerede på om der findes et sikkert/godt/smart program til
>WindowsME, som gør det muligt at overvåge hvad der ryger ud og ind på
>min maskine, evt. også logge tingene, og nej Netstat kan ikke bruges

Hvis du ikke tager det alt for seriøst hvad programmet
rapporterer (og især ikke klager over de 'angreb' der
registreres), så er en freeware 'firewall' et godt program at
begynde med hvis man vil lære at overvåge nettrafik. Jeg har selv
haft fornøjelse af Sygates Personal Firewall.

Man skal dog ikke tro at det er en egentlig (og dermed sikker)
firewall, men den logger trafikken og giver nem adgang til nogle
opslag.

--
Bertel

Fra : GirlNextDoor

Dato : 01-10-02 11:32

On Mon, 30 Sep 2002 22:08:00 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

Jeg bruger ZoneAlarm som firewall, men det jeg kigger efter er et
program der kan sniffe pakker der ankommer/forlader maskinen, og evt
vise hvilke porte der er i brug og hvad de bruges til.

Men tak for dit foreslag, du prøvede da at hjælpe :)

Charlotte.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-10-02 20:23

GirlNextDoor skrev:

> Jeg bruger ZoneAlarm som firewall, men det jeg kigger efter er et
> program der kan sniffe pakker der ankommer/forlader maskinen, og evt
> vise hvilke porte der er i brug og hvad de bruges til.

www.ntop.org kan integreres med www.snort.org og dermed hjælpe dig,
hvis du gider bruge tiden på at opsætte det.

Jeg tror dog at du er mere til programmer som Active Ports, find det
på ntutility.com, eller via Google.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : GirlNextDoor

Dato : 02-10-02 02:10

On Tue, 1 Oct 2002 21:22:44 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

ActivePorts virker ikke unde windowsme, har været der ;), men jeg vil
tjekke de par links ud, og jo jeg er en gammel rotte så opsætning
skulle ikke være et problem :)

Fra : Klaus Larsen

Dato : 01-10-02 12:09

> [...]
> WindowsME, som gør det muligt at overvåge hvad der ryger ud og ind på
> min maskine, evt. også logge tingene, og nej Netstat kan ikke bruges

Du kunne overveje http://www.ethereal.com/

Hvordan den virker på en Microsoft maskine ved jeg ikke. Der er ikke andet
for end at prøve

Mvh

Klaus Larsen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 01-10-02 14:32

Klaus Larsen wrote:

> Du kunne overveje http://www.ethereal.com/
>
> Hvordan den virker på en Microsoft maskine ved jeg ikke. Der er
> ikke andet for end at prøve

Ethereal virker fint under Windows (under W2K i hvert fald). At læse
trafikken kræver dog en vis forhåndsviden.

--
Niels Callesøe - nørd light

Nu med mere bitter disclaimer.

Fra : GirlNextDoor

Dato : 02-10-02 02:11

Jeg kigger på det, takker.

Fra : GirlNextDoor

Dato : 02-10-02 02:11

Jeg vil kigge på det, tak for linket.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-10-02 20:20

GirlNextDoor skrev:

> [...]
> WindowsME, som gør det muligt at overvåge hvad der ryger ud og ind
> på min maskine, evt. også logge tingene, og nej Netstat kan ikke

Du kan sikkert bruge www.ntop.org. Hvis du bryder dig om programmet,
gider du nok også bruge tid på at kompilere det, så du kan fange mere
end 1000 pakker.

Fra : Ivan G

Dato : 04-10-02 11:13

x-netvision giver dig oplysninger om hvilket program, på hvilken port og
hvilken ip/udbyder.....og du kan logge det..!!

Ivan G

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-10-02 18:04

Ivan G skrev:

> x-netvision giver dig oplysninger om hvilket program, på hvilken
> port og hvilken ip/udbyder.....og du kan logge det..!!

Det er dette program (nederst på siden)?

Jeg kan ikke se at programmet gør noget netstat ikke gør, bortset
fra at det ikke afvikles i en kommandoprompt.

Til gengæld åbner det en række forbindelser via msiexec.exe til:
http://h176n2fls31o880.telia.com/ (forbindelserne blev i alt fald
droppet da jeg afsluttede msiexec.exe). Underligt, programmet gjorde
det kun første det blev installeret.

I øvrigt er det meget nemmere og hurtigere for mig, at læse og be-
svare indlæg som er citeret på gængs måde efter de generelle anbe-
falinger på <URL: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html >.