Mozart og Bænken
Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-09-02 19:47

Jeg viste mine forældre den skønne film "Bænken" i går og da vi nåede
til scenen, hvor Kim(?) er blevet helt tosset og Liv går ind i
lejligheden slog det mig - efter gensynet med Amadeus for nylig - om
ikke det var Requiem, der kørte i højttalerne?

Er det?
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-09-02 21:28

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lejligheden slog det mig - efter gensynet med Amadeus for nylig - om
> ikke det var Requiem, der kørte i højttalerne?

Ja, det var Requiem. Ganske vist ikke Mozarts (som for størstedelens
vedkommende slet ikke er Mozarts, men pragtfuldt er det nu stadig), men
derimod tjekken Antonin Rejchas.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-09-02 21:50

Morten Wartou skrev:

> Ganske vist ikke Mozarts (som for størstedelens vedkommende
> slet ikke er Mozarts, men pragtfuldt er det nu stadig),

Det pragtfulde ved Mozarts Requiem er nu efter min mening kun de dele,
der beviseligt er fra Mozarts egen hånd. Resten er kedelige repetitioner

FUT?

--
Mvh. Peter
"In your face, Space Coyote!"

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-09-02 22:12

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Det pragtfulde ved Mozarts Requiem er nu efter min mening kun de dele,
> der beviseligt er fra Mozarts egen hånd. Resten er kedelige repetitioner
Ah, jeg bryder mig nu ganske meget om hele Requiemet. Men Lacrimosa slår nu
det meste - det var vist den sidste del Mozart skrev?

> FUT?
Smut da over i dk.fritid.jernbaner med det futteri.

Futtet til dk.kultur.musik.klassisk. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-09-02 21:52

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> writes:

> Ja, det var Requiem. Ganske vist ikke Mozarts (som for størstedelens
> vedkommende slet ikke er Mozarts, men pragtfuldt er det nu stadig), men
> derimod tjekken Antonin Rejchas.

Sært. Hvorfor syntes jeg så, at det lød som Mozarts?

--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-09-02 21:58

Peter B. Juul skrev:

> Sært. Hvorfor syntes jeg så, at det lød som Mozarts?

Det er jo klassisk musik det hele. Og ordene er de samme. En mulighed?

--
Mvh. Peter
"Argh! Det sker bare ikke, det her, Lars Krimi!"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-10-02 00:57

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:

> Det er jo klassisk musik det hele. Og ordene er de samme. En mulighed?

Vil det sige, at det ikke er Queen, der synger Bohemian Rhapsody på
Yankovic's Alapalooza-plade? Min verden brister.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-09-02 22:08

> Sært. Hvorfor syntes jeg så, at det lød som Mozarts?

1: Du havde drukket for meget postevand.
2: Du har ikke hørt Mozarts Requiem ofte nok.
3: Kanske de to Requia har visse ligheder? Det er ofte tilfældet.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-10-02 00:58

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> writes:

> 1: Du havde drukket for meget postevand.

Nej. Men Cola, nok, for jeg var lige på vej ud af en større omgang
feber.

> 2: Du har ikke hørt Mozarts Requiem ofte nok.

Det er det aldeles sikkert, at jeg ikke har. Og heller ikke
"konkurrenten".

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp