Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Srømforsyning til Canon PowerShot A40
Fra : Keld Gydum

Dato : 30-09-02 19:02

Hjælp - jeg mangler en billig forhandler af ovenstående
subj.

Gerne Original Strømforsyning eller hvis nogen kender til
et anvendeligt alternativ - vi ved jo alle at det koster at
købe Mærkevare tilbehør ... :-/

Er der nogen som kan hjælpe med evt. Link på nettet ..

På forhånd TAK ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum
Frederikshavn
--
Køb og Salg høre hjemme i Markedsgrupper !
Annoncer - køb og salg - Læs mere på denne link:

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-09-02 20:01

Keld Gydum wrote:

> [...]
>
> Gerne Original Strømforsyning eller hvis nogen kender til
> et anvendeligt alternativ - vi ved jo alle at det koster at

Hej Keld...:)

Hvis du kun skal bruge strømforsyningen, så du kan oplade batterierne,
når de sidder i kameraet, så er løsningen at købe en hvilken som helst
batterilader i passende kvalitet, og at ta' batterierne ud og af
kameraet og lade dem i batteriladeren.

Hvis det handler om at kunne bruge kameraet uden batterier, v.h.a
lysnettet, så kan du bruge en all-round lader, de kan købes for 2 til
400 kr., de har en omskifter så man kan indstille laderen til den
ønskede voltstyrke, du skal blot se i manuellen, hvor mange volt og
ampære kameraet skal bruge, og så købe en der opfylder de krav.

Fra : Keld Gydum

Dato : 30-09-02 20:15

Hej Niels ...

Du skriver bla:

> [...]
> ønskede voltstyrke, du skal blot se i manuellen, hvor mange volt og
> ampære kameraet skal bruge, og så købe en der opfylder de krav.

Jeg ved ikke rigtigt hvad dit ...:) betyder men det er ovenstående
jeg har brug for og derfor en strømforsyning og ikke en lader ...

En strømforsyning som vil svare til den fra Canon som hedder:
CA-PS500 - der er i mit univers forskel på en all-round lader
og en strømforsyning ...

Men tak for dit svar - jeg behøver et bedre bud !

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-09-02 20:45

Keld Gydum wrote:

> En strømforsyning som vil svare til den fra Canon som hedder:
> CA-PS500 - der er i mit univers forskel på en all-round lader
> og en strømforsyning ...

Jeg kunne lige så godt ha' kaldt det for en all-round strømforsyning,
for det er det samme, nemlig en trafo og en ensretter bygget ind i en
lille sort plastikbox, og hvis all-round modellen kan gi' den voltstyrke
og de ampære kameraet skal ha', ja så kan den bruges.

Fra : Morten Grouleff

Dato : 30-09-02 21:14

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> [...]
> lille sort plastikbox, og hvis all-round modellen kan gi' den voltstyrke
> og de ampære kameraet skal ha', ja så kan den bruges.

....Hvis man tør og kan opdrive det lille sære stik, der ofte ikke er spor
almindeligt... Jeg har opgivet at sætte min universal adapter til mit
C40, da stikket er mindre end nogen af dem jeg har.

I praksis er det lettere og trygere at købe en original, hvilket
utvivlsomt er baggrunden for de specielle stik ;-(
--
Morten Grouleff.