Minutter vs tal i Excel 98
Fra : Bob Widenmann

Dato : 30-09-02 17:11

Hvordan kan man få programmet til at konvertere noget som f.eks. 350
minutter til et almindeligt tal, så det kan indgå i en almindelig
udregning. F.eks at gange 350 (minutter) ved en pris per minut for at
opnå en gyldig totalpris?

Det bliver ved med at drille mig.

               ?

--
Regards,
Bob

Fra : en=E9 Frej Nielsen

Dato : 30-09-02 17:29

In <1fj7dub.16s0k5p18tm0cgN%merrybob@tdcadsl.dk> Bob Widenmann wrote:
> [...]
> minutter til et almindeligt tal, så det kan indgå i en almindelig
> udregning. F.eks at gange 350 (minutter) ved en pris per minut for at

Hvis du har et antal minutter og en minutpris, så har jeg meget svært
ved at se problemet... ét tal ganget med et andet?

"=[Celle med minutter]*[Celle med minutpris]

Lidt mere information tak!

Fra : Bob Widenmann

Dato : 01-10-02 02:25

=?ISO-8859-15?Q?Ren=E9 Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvis du har et antal minutter og en minutpris, så har jeg meget svært
> ved at se problemet... ét tal ganget med et andet?
>
> "=[Celle med minutter]*[Celle med minutpris]
>
> Lidt mere information tak!

Ja, det var ikke ret mange oplysninger du fik af mig. Hvis jeg uden
videre skriver antal minutter er der jo ingen problemer.

Men hvis jeg trækker sluttiden fra starttiden og celleformatet er
indstillet på Tid, så ender jeg med et tal der er i tidsformat, og dette
kan jeg ikke ved at gange med minutprisen få en fornuftig kronepris,
formeentlig fordi Excel opfatter minutter som en brøksdel af - ja af
hvad? Af timer? Af den tid der er gået siden 1904? Men det må være
muligt.
--
Regards,
Bob

Fra : en=E9 Frej Nielsen

Dato : 01-10-02 06:53

In <1fjcugq.s46qdc13r0ohwN%merrybob@tdcadsl.dk> Bob Widenmann wrote:
> [...]

> kronepris, formeentlig fordi Excel opfatter minutter som en brøksdel
> af - ja af hvad? Af timer? Af den tid der er gået siden 1904? Men det

Hmm... den har jeg ikke prøve før. Hvad med at gange tiden med 60 i det
regnestykke du laver?

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 02-10-02 00:14

=?ISO-8859-15?Q?Ren=E9 Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hmm... den har jeg ikke prøve før. Hvad med at gange tiden med 60 i det
> regnestykke du laver?

Tidsformatet i Excel er simpelthen i døgn. Så hvis der skel regnes om
til minutter, så skal der ganges med 1440, som er antallet af minutter
på et døgn. Det er muligt, at du også manuelt skal rette formatet for
cellen til tal, så den ikke forsøger at formatere cellen som et
tidsformat.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Bob Widenmann

Dato : 04-10-02 03:09

Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> på et døgn. Det er muligt, at du også manuelt skal rette formatet for
> cellen til tal, så den ikke forsøger at formatere cellen som et

Der var nøglen! Man kan trække slut- fra starttiden, hvor resultatet
ligger i en tidsformateret celle (lad os kalde den A20). Dette kan
overføres til en nummeformateret celle med følgende formel: =A20*1440.
Resultatet kan man så manipulere efter forgodtbefindende.

--
Regards,
Bob

Fra : Henrik Krogh

Dato : 04-10-02 09:35

> [...]
> overføres til en nummeformateret celle med følgende formel: =A20*1440.
> Resultatet kan man så manipulere efter forgodtbefindende.

Prøv at spørge i nyhedsgruppen dk.edb.regneark der er fabelagtig dygtige
og hjælpsomme mennesker med viden ud i alle afkroge af exel og formler.
vh
Henrik Krogh

Fra : Bob Widenmann

Dato : 06-10-02 01:59

Henrik Krogh <henrik.krogh@bigfoot.com> wrote:

> Prøv at spørge i nyhedsgruppen dk.edb.regneark der er fabelagtig dygtige
> og hjælpsomme mennesker med viden ud i alle afkroge af exel og formler.
> vh
> Henrik Krogh

Tak for tippet. Det kommer jeg til at få brug for.

--
Regards,
Bob

Fra : Henrik Krogh

Dato : 06-10-02 09:50

> Tak for tippet. Det kommer jeg til at få brug for.

velbekommen
Henrik Krogh