Nokia 3210 signal væk ?
Fra : Aalb

Dato : 30-09-02 16:35

Hej Alle!
Jeg har en 3210 som ikke kan finde signal ?
Nogen ide ? Der er antenne-forbindelse, samt har prøvet med forskellige
software-versioner b.la. 5.31 samt 6.0 ....
På forhånd tak,
Thomas

Fra : helloo.dk

Dato : 30-09-02 18:13

Har du prøvet at skifte antenne?

--
Helloo.dk
helloo.dk åbner de fleste Nokia telefoner med garanti for kun 100,- kr.

Fra : Jens Karstoft

Dato : 30-09-02 20:59

"Aalb" <Lomme@stofanet.dk> wrote in message
> Jeg har en 3210 som ikke kan finde signal ?
> Nogen ide ? Der er antenne-forbindelse, samt har prøvet med forskellige
> software-versioner b.la. 5.31 samt 6.0 ....

Det er højest sandsynligt et hardwareproblem. Mange Nokiatelefoner har det
problem. Når det er en telefon i det prisleje, så tror jeg ikke det kan
betale sig, idet det er en forholdsvis dyr reparation, specielt på
autoriserede værksteder.

Mvh
Jens Karstoft
--
www.unlockzonen.dk - Nu også unlock af Ericsson R600 !!

*** Som de første/eneste i Danmark tilbydes unlock af Ericsson R600 !! ***

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-09-02 21:40

Jens Karstoft skrev:

> [...]
> har det problem. Når det er en telefon i det prisleje, så tror jeg
> ikke det kan betale sig, idet det er en forholdsvis dyr reparation,

Siden du ved at det er dyrt, så må du også vide hvad problemet er - hvad
er det ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jens Karstoft

Dato : 01-10-02 07:24

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote in message
> Siden du ved at det er dyrt, så må du også vide hvad problemet er - hvad
> er det ?

Problemet er at den såkaldte "BGA" som styrer signalet mister forbindelsen
til printkortet, og derved ikke kan lave det som den skal. Det sker bla.
pga. slag, og fordi lodningerne fra fabrikken af nok ikke har været helt så
gode.
Hvis du går ind i f.eks. EMTS og siger ordet netproblemer, så siger de
prompte at det vil koste ca. 1200-1500,- at få lavet, uanset model.
Jeg har dog haft held med selv at lave det i op til 70-80% af tilfældende
for kunder for en langt billigere penge.

Mvh
Jens Karstoft

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-10-02 08:11

Jens Karstoft skrev:

> [...]
> Hvis du går ind i f.eks. EMTS og siger ordet netproblemer, så siger de
> prompte at det vil koste ca. 1200-1500,- at få lavet, uanset model.

Du snakker udenom
Hvorfor vil du ikke skrive hvad det er der er problemet?

Fra : duda

Dato : 01-10-02 09:16

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse

<problem>
> [...]
</problem>

> Du snakker udenom
> Hvorfor vil du ikke skrive hvad det er der er problemet?

er det ikke godt nok beskrevet ?

/Anders

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-10-02 11:50

duda skrev:

> "Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse
>
> <problem>
> </problem>

> er det ikke godt nok beskrevet ?

JO - min hjerne må ha kortsluttet da jeg skrev indlægget, sorry..

Fra : Jens Karstoft

Dato : 01-10-02 09:59

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote in message´:
> Du snakker udenom
> Hvorfor vil du ikke skrive hvad det er der er problemet?

Hvad snakker du om??
Jeg kan da ikke forklare det mere præcist end jeg har gjort, men så får du
den lige igen:
Alle elektronikkomponenterne i telefonen er loddet på printkortet. Telefonen
tabes, og så er der nogle lodninger der slipper ved lige præcis den BGA som
har med signalet at gøre. Når en lodning slipper, så er der ikke nogen
forbindelse og når der ikke er nogen forbindelse, ja, så fungere komponenten
ikke efter hensigten!

Jeg kan ikke begynde at fortælle om forbindelser og frekvenser og ohm og alt
muligt teknisk for det ved jeg nemlig ikke så meget om. Jeg ved bare at det
er det som jeg har skrevet der med meget stor sandsynlighed er problemet!

Længere er den ikke!

Mvh
Jens Karstoft

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-10-02 11:51

Jens Karstoft skrev:

> Hvad snakker du om??
> Jeg kan da ikke forklare det mere præcist end jeg har gjort, men så
> får du den lige igen:

Ja enig - jeg undskylder - hvordan jeg kan ha overset din forklaring er
lidt diffus - min hjerne må ha været temmeligt selektiv imorges
Sorry !

Fra : Jens Karstoft

Dato : 01-10-02 13:53

> [...]
> Ja enig - jeg undskylder - hvordan jeg kan ha overset din forklaring er
> lidt diffus - min hjerne må ha været temmeligt selektiv imorges

Helt i orden.

Mvh
Jens Karstoft

Fra : Soyo

Dato : 03-10-02 07:27

"Jens Karstoft" <jens@unlockzonen.dk> wrote in

> [...]
> www.unlockzonen.dk - Nu også unlock af Ericsson R600 !!
>
> *** Som de første/eneste i Danmark tilbydes unlock af Ericsson R600 !!

Problemet med en BGA er at forbindelserne sidder nede under chippen, så
det er svært at komme til at lodde en forbindelse fast igen. Normalt
loddes den vist fast i en maskine ved at varme hele chippen op.

Jeg har i øvrigt haft samme problem med min 6210, at den mistede
signalet, men efter at have haft den skilt totalt ad (og sat sammen
igen), har der endnu ikke været nogen problemer (7-9-13).

Mvh
Oliver

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 01-10-02 00:37

"Aalb" <Lomme@stofanet.dk> wrote in message news:an9qto$oii$1@sunsite.dk...
> Hej Alle!
> Jeg har en 3210 som ikke kan finde signal ?
> Nogen ide ?

Har du monteret vibrator i den? Jeg har set en telefon, hvor bagpladen var
blevet bøjet en lille bitte smule under vibramontering og så var der
pludselig periodevise udfald.
Du kan da prøve at kontrabøje pladen lidt inden du kasserer telefonen.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus