MS Windows
briani 27239
Glemt adgangskode til Logon i XP
Fra : [9000] Søren

Dato : 30-09-02 15:00

En bekendt af mig har glemt sin adgangskode til logon i XP, og da jeg ikke
selv har haft råd til bæstet ved jeg ikke lige hvordan man kommer uden
om det, men det er der vel en af jer der ved?

På forhånd tak!

Mvh. Søren

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-09-02 15:07

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> skrev i en meddelelse
> En bekendt af mig har glemt sin adgangskode til logon i XP, og da jeg ikke
> selv har haft råd til bæstet ved jeg ikke lige hvordan man kommer uden
> om det, men det er der vel en af jer der ved?

Det kan ikke lade sig gøre.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : [9000] Søren

Dato : 30-09-02 15:15

> Det kan ikke lade sig gøre.

For real??? Vil det sige at den eneste løsning er at geninstallere XP? Ej
hvor surt...

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-09-02 15:33

> For real??? Vil det sige at den eneste løsning er at geninstallere XP? Ej
> hvor surt...

Som udgangspunkt, ja. Jeg har selv tidligere stået med problemet med en
maskine med Win NT. Dengang var der nogen der fortalte at det skulle kunne
lade sig gøre, men det lykkedes mig ikke. Fremgangsmåden var så vidt jeg
husker ret omfattende, og selvom det muligvis kan gøres med NT er der ingen
der siger det er muligt med XP.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : [9000] Søren

Dato : 30-09-02 15:39

> [...]
> lade sig gøre, men det lykkedes mig ikke. Fremgangsmåden var så vidt jeg
> husker ret omfattende, og selvom det muligvis kan gøres med NT er der

Har søgt lidt mere i google groups nu (på password i stedet for adgangskode
og fundet ud af at man burde kunne starte op i fejlsikret tilstand og
bruge admin log on da der højest sandsyneligt ikke er indtastet et password,

men hvordan er det nu lige man får menuen frem til at vælge fejlsikret
tilstand? Er det F5 eller F8 når den booter eller hvordan?

Mvh. Søren

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-09-02 16:08

> men hvordan er det nu lige man får menuen frem til at vælge fejlsikret
> tilstand? Er det F5 eller F8 når den booter eller hvordan?

Det står under opstart - men det er F8
--
Peter J

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-09-02 16:14

> men hvordan er det nu lige man får menuen frem til at vælge fejlsikret
> tilstand? Er det F5 eller F8 når den booter eller hvordan?

Det er F8

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-09-02 16:02

I news:3d9860b5$0$52276$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Ole Axelsen dette:

> "[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> skrev i en
> meddelelse news:an9m9g$50u$1@sunsite.dk...

vås.... det er et mickey soft produkt..

> [...]
> var så vidt jeg husker ret omfattende, og selvom det muligvis kan
> gøres med NT er der ingen der siger det er muligt med XP.

Hvis du bruger FAT er det lige til, så er det bare at få en bootdisk
(stetoskop og talkum unødvendigt ;)
Boote dunken på den, gå i c:\windows\system32\config (eller hvor du nu har
smidt xp ind).
del sam.*
genstøvle, trykke F8 under boot og start i fejlsikret. admin passwordet er
nu blankt.
Trivielt?

Et tool som L0phtCrack kan også ondulere en sam fil, kan dog tage lidt tid..

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard
Onani gør fri! -Legalize it

Fra : [9000] Søren

Dato : 30-09-02 16:19

> vås.... det er et mickey soft produkt..

Hehe

> [...]
> del sam.*
> genstøvle, trykke F8 under boot og start i fejlsikret. admin passwordet er

Ok det var så den lidt mere tekniske forklaring Tak for den, men håber
F8 og fejlsikret tilstand kan gøre det.

Tror faktisk det er FAT32, så jeg burde have løsningen nu, takker for
hjælpen til alle!

Mvh. Søren

Fra : ebbe

Dato : 30-09-02 16:28

Jeg var på et kursus hvor vi prøvede med et dertil downloaded program fra nettet om den
kunne knække
password og det kunne den meget nemt.

Prøv at søge på Google og på engelsk så finder du navnet.

Jeg husker ikke hvad programmet hed

Fra : Digit

Dato : 30-09-02 18:19

«ebbe» kunne simpelthen ikke lade vær':

| Jeg husker ikke hvad programmet hed

Det var garanteret L0phtCrack som Sune Storgaard nævner.

--
/Digit

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 01-10-02 21:04

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> wrote in message
> I news:3d9860b5$0$52276$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
> Hvis du bruger FAT er det lige til, så er det bare at få en bootdisk
> (stetoskop og talkum unødvendigt ;)

Hvis du bruger NTFS, så kan du finde stetoskop og talkum ved at søge på
"vfat bootdisk" på google.

\MK

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-10-02 22:36

I news:3d99ffac$0$32508$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Morten Klostergaard dette:

> Hvis du bruger NTFS, så kan du finde stetoskop og talkum ved at søge
> på "vfat bootdisk" på google.

Jeg fandt kun bootdisks med ntfs support, nogen mere kryptiske end andre.
men ikke skyggen af talkum ?Jeg må gøre noget forkert... der sidder nok
noget isdn ram fast i min harddisk....pis!

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard