Skærme
Fijala 3554
Samsung 959NF
Fra : Ku8

Dato : 30-09-02 14:24

Lige en lille forespørgelse.
Jeg har for et stykke tid siden købt en Samsung 959 NF. Selve skærmen er
fantastisk, men jeg har undret mig over, at den skal varme op i 20-25 min
før billedet er ordentligt. Forstået på den måde, at når skærmen er kold er
billedet større en de tidligere fastsatte indstillinger. Efterhånden som den
varmes op skrumper billedet ligeså langsomt tilbage til de indstillinger den
skal kører efter.

Jeg ville bare høre om der er andre med det samme problem ?
Så jeg kan finde ud af om det er noget generelt med den model eller jeg bare
har fået et uheldigt eksemplar, der skal byttes.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 30-09-02 14:41

"Ku8" <kirks@oncable.dk> wrote in message

> Jeg ville bare høre om der er andre med det samme problem ?

Jeg oplever samme fænomen.

M.v.h.

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-09-02 16:02

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d985456$0$11462$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Ku8" <kirks@oncable.dk> wrote in message

> Jeg oplever samme fænomen.

Osse her..

- Martin

Fra : LA2

Dato : 30-09-02 16:02

"Ku8" <kirks@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fået et uheldigt eksemplar, der skal byttes.
>
> Det gør min også. Det er normalt for CRT skærme, sådan som jeg har
forstået det. På Toms Hardware, skriver de bland andet at man ikke skal
kalibrere sin CRT skærm før den har varmet op en halv times tid.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 30-09-02 16:13

"Ku8" <kirks@oncable.dk> skrev

> Jeg ville bare høre om der er andre med det samme problem ?
> Så jeg kan finde ud af om det er noget generelt med den model eller jeg
bare
> har fået et uheldigt eksemplar, der skal byttes.

Det er helt normalt for CRT-skærme. Tjek evt. manualen. I manualen til Min
Sony G420 står det, at det er helt normalt. Hvis du kigger godt efter på dit
TV vil du sikkert også opleve at billedet er skarpere (i hjørnerne), når det
har været tændt et stykke tid.

mvh
Peter