Fodring med muslinger
Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 30-09-02 13:53

Hej

Er der nogen der har erfaring med fodring af ferskvandsfisk med
saltvandsmuslinger (blåmuslinger) ?

/Esben
--
Seen on a fly swatter, 'Pest Doctors - All our patients die.
Use this until we get there.'

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-09-02 15:41

Det har jeg. De har desværre tendens til at svine en del, hvis de bliver
hakker i småstykker. Fiskene er glade for det, og jeg har endnu ikke oplevet
at det skadede dem. Har dog aldrig prøvet at fodre malawi/tanganyika eller
lign. med muslinger, da deres tarme næppe har godt af det. Måske de større
rovciklider fra søerne har, men de akvarier jeg har fodret med muslinger,
har der altid været en blanding af både herbivore og peskivore, så det var
umuligt at afholde bestemte fisk fra at tage musligerne.

Det skal dog lige siges at mellemamerikanske ciklider og rovfisk generalt,
er glade for dem. Især de større kødædende maller.

--

Venligst,
Thomas Schreiber