MS Windows
briani 27239
Løsning: hurtig Win XP boot
Fra : Tinky Winky

Dato : 30-09-02 12:59

I en tidligere tråd beskrev jeg et problem jeg havde med langsom Windows XP
opstart. I starten ventede den på noget. Jeg har nu, pga google groups,
prøvet at gå ind i enhedshåndtering/device manager og under IDE controlleren
at sætte ændre autodetect til none/intet for de steder hvor der ikke er
tilsluttet nogle IDE enheder. Det hjalp.

Nu tager det under 20 sekunder fra Windows loader til jeg kan logge ind. Før
tog det måske et minut eller mere fordi den stod og søgte efter IDE enheder
inden den begyndte at loade.

Tak til Simon for dette link, der også hjalp på hastigheden:
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 13:04

Tinky Winky skrev:

> [...]
> manager og under IDE controlleren at sætte ændre autodetect til
> none/intet for de steder hvor der ikke er tilsluttet nogle IDE

Det samme gælder i BIOS. Der er ingen grund til at have BIOS til at
autodetecte på den sekundære IDE-controller hvis der ingen enheder
er koblet på den. Så vil det egentlig være bedre at koble den helt
fra i BIOS så der ikke bliver søgt efter enheder på den controller
under opstart. Det er blot de færreste som ikke har begge control-
lere i brug pga. brænder, dvd-drev, flere harddiske osv.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-10-02 14:59

Tinky Winky wrote:
> Tak til Simon for dette link, der også hjalp på hastigheden:
> http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

Hvis man bruger et Nvidia grafikkort, kan det også sænke opstarten.

Det kan ændres således:
Start -> Kør -> "services.msc" [Enter]

Scroll ned til linien "Nvidia Driver Helper Service", dobbeltklik
på den og sæt Starttypen til Manuelt.
Tryk Ok og luk vinduet ned.

Prøv så at genstart.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adresse for direct mail.