Cisco 677 pinger maskiner på lokalnettet
Fra : Johnny Vestergaard

Dato : 30-09-02 11:22

Er det normalt at en Cisco 677 router pinger maskiner på lokalnettet af sig
selv?
den kørere NAT og DHCP server.

Fra : Mikkel Riis

Dato : 30-09-02 11:52

On Mon, 30 Sep 2002 12:21:44 +0200, "Johnny Vestergaard"
<sejeGEO@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er det normalt at en Cisco 677 router pinger maskiner på lokalnettet af sig
>selv?
>den kørere NAT og DHCP server.

Det er DHCP serveren. Du kan slå den fra på LAN siden, hvis du ej
bruger den. Jeg mener dog at WAN IP'en tildeles via et DHCP lease, så
den skal du nok ikke slå fra.

Fra : Mikkel Riis

Dato : 30-09-02 20:04

Mikkel Riis wrote:

> Det er DHCP serveren. Du kan slå den fra på LAN siden, hvis du ej
> bruger den. Jeg mener dog at WAN IP'en tildeles via et DHCP lease, så
> den skal du nok ikke slå fra.

Ja, det maa jo saa vaere DHCP-klienten jeg mener, altsaa paa WAN siden

--
yarrel -(at)- clusterfsck -(dot)- Net

() ascii ribbon campaign - against html mail
/\