google henvisning og rammer
Fra : Henrik Nors

Dato : 30-09-02 10:25

google har fundet flere interessante link på min hjemmeside der er opbygget
i rammer, men disse link
henviser ikke til min åbningsside, hvorfor man f.eks
enten får en venstre side eller en højre side uden mulighed
for at navigere videre.
i øjeblikket har jeg som en nødløsning sat en "home" link på alle sider men
det er ikke kønt. Gode ideer efterlyses.
Findes der en form for "if ... i html, hvor man kan chekke om f. eks vestre
siden er tilstede og ellers aktivere den ?

henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-09-02 16:20

Mon, 30 Sep 2002 11:25:28 +0200, skrev "Henrik Nors"
<henrikn@post4.tele.dk>:

>Findes der en form for "if ... i html, hvor man kan chekke om f. eks vestre
>siden er tilstede og ellers aktivere den ?

Man kan godt lave det relativ simpelt med javascript, men man vil
altid ryge tilbage til indexsiden og ikke den aktuelle side.

Det er en af grundende til at man ikke skal bruge frames.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-09-02 16:33

Det er en af hovedårsagerne til at folk går væk fra Frames.
Du kan dog bruge Javascript som vil løse det for en del. Se:
http://www.echoecho.com/jsframes.htm

Fra : Henrik Nors

Dato : 01-10-02 13:21

tak for rådet

det fungerer fint

det tog lidt tid, idet copy/paste fra echoecho siden ikke
giver de samme karakterer med PCen instillet til danske
karakterer, men lidt fiflen så kom de til at ligne hinanden.

det drillede også med hvad der skal skrives istedet
myframeset.htm. Jeg startede med den som jeg kalder
i frontpage, men det gik galt. Ved at bruge indgangsnavnet på serveren gik
det bedre.

se selv resultatet på
www.henriknors.dk

m.v.h.

Henrik

Fra : Elhauge

Dato : 01-10-02 16:43

"Henrik Nors" <henrikn@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver de samme karakterer med PCen instillet til danske
> karakterer, men lidt fiflen så kom de til at ligne hinanden.

Jeg brugte COPY in i notesblok, så gik det fint, og bag efter
upload med frontpage !
Men en dejlig funktion, som for mig bliver meget nyttig !!

Tak for rådet !!

Mvh
Hans Elhauge
*-http://www.teamthy.dk -*
*- Ikke bare en forretning, men en god en :) -*

Fra : Torben Bon

Dato : 03-10-02 21:25

"Henrik Nors" <henrikn@post4.tele.dk> wrote in news:3d999309$0$69008
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> det fungerer fint

Næ - det fungerer ikke. Man kommer ikke til den ønskede side:
http://www.henriknors.dk/tastitalia.htm

Torben Bon
Email: (fjern underscore i mailadressen)