MS Windows
briani 27239
"Generic Host Process for Win32 Services"
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-09-02 18:44

Norton Firewall kommer med jævne mellemrum med denne lakoniske meddelelse:
Blokér for:
"Generic Host Process for Win32 Services"

-
Hvem kan og vil forklare mig - og måske andre med samme oplevelse - hvad det
er for noget?

Jeg håber, at jeg har udtrykt mig tilstrækkeligt tydeligt og kort.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen Sindholt

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 12:35

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

> Norton Firewall kommer med jævne mellemrum med denne lakoniske
> meddelelse: Blokér for:
> "Generic Host Process for Win32 Services"

Det er Svchost.exe som der ofte kører flere eksemplarer af. Lige pt.
kører der f.eks. 5 af dem på min WinXP. Svchost kan du læse mere om
her: <http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314056>

Du kan også prøve denne Google-søgning:
<http://makeashorterlink.com/?D2D4344F1>

Eller Google Groups:
<http://makeashorterlink.com/?L1F4334F1>

Madsen.

Fra : SA

Dato : 30-09-02 13:37

og så skulle du lige ta´ og stille dit ur!

/SA

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 01-10-02 00:03

Desværre spurgte jeg ikke til ret meget om et ur -- uret i min computer
passer udmærket og jeg sendte faktisk spørgsmålet tæt på det tidspunkt, som
fremgår.

Nu er jeg godt nok spændt på, om tiden så vil vise sig at være rigtig, når
denne meddelelse smutter afsted klokken 16:02 dansk normaltid.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen Sindholt

Fra : Hansen

Dato : 30-09-02 15:22

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er jeg godt nok spændt på, om tiden så vil vise sig at være rigtig, når
> denne meddelelse smutter afsted klokken 16:02 dansk normaltid.

Jeg sætter en 10'er på, at din tidszone står på -7 timer...

--

Hansen (Som i øvrigt er ligeglad med hvilket klokkeslet indlæg bliver postet

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 16:23

Hansen skrev:

> Jeg sætter en 10'er på, at din tidszone står på -7 timer...

Headeren på hans indlæg afslører det.

Date: Mon, 30 Sep 2002 16:03:12 -0700

Her burde der i stedet stå:
Date: Mon, 30 Sep 2002 16:03:12 +0200

Madsen.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 01-10-02 07:18

Bortset fra at dette ikke just hører til i denne gruppe, vil jeg nu
alligevel skrive en tak for kommentarerne til mit ur.
Jeg har netop fået en ny maskine - og Windows XP er installeret. Jeg tænkte
ikke på, at tidszonen var sat til "Arizona" og så videre.
Uret var jo præcist nok --- men altså - nu har jeg ændret forholdene --- tak
for tippet.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen Sindholt