MS Windows
briani 27239
Langsom startmenu? Her er et godt tip til ~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 09:19

Gå ind i regedit (Windows-key + R)
Skriv: regedit og klik OK
Gå ind under:
HKEY_CURRENT_USER\control panel\desktop
I højre spalte dobbeltklikkes på:
Menushowdelay
I næste vindue kan man nu nedsætte forsinkelsen på sin startmenu. Den står
som default til 400, jeg satte den til 50 og nu popper startmenu'en
superhurtigt op!

Mvh Thomas

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 30-09-02 12:13

Thomas Hjort wrote:

> [...]
> I næste vindue kan man nu nedsætte forsinkelsen på sin startmenu. Den står
> som default til 400, jeg satte den til 50 og nu popper startmenu'en

Forsinkelsen kan slås helt fra under egenskaber for skærmen i fanebladet
effekter.

/klaus

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 12:41

Klaus Jorgensen skrev:

> Forsinkelsen kan slås helt fra under egenskaber for skærmen i
> fanebladet effekter.

Det er ikke forsinkelsen du slår fra der, men derimod fadeeffekten
på menuerne, hvis det da er samme faneblad vi taler om.
MenuShowDelay er den tid der tager for f.eks. startmenuen at folde
sig ud.

MenuShowDelay kan også justeres med TweakUI fra Microsoft.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/tweakui/menuspeed.png>

Madsen.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 30-09-02 14:08

Madsen wrote:

> [...]
> på menuerne, hvis det da er samme faneblad vi taler om.
> MenuShowDelay er den tid der tager for f.eks. startmenuen at folde

Nu sidder jeg med Windows NT til daglig, og den er der ikke forsinkelser
i (c:
Mener du/i med startmenu forsinkelse at der er forsinkelse fra man
klikker på start, til menuen bliver vist (selv med fadeeffekt slået fra)
?

/klaus

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 15:36

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mener du/i med startmenu forsinkelse at der er forsinkelse fra man
> klikker på start, til menuen bliver vist (selv med fadeeffekt slået fra)

Ja. Default 400 (microsekunder?).

Mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 16:14

Klaus Jorgensen skrev:

> Nu sidder jeg med Windows NT til daglig, og den er der ikke
> forsinkelser i (c:

Jeg kender ikke WinNT, men alle versionerne af Win9x, Win2000 og
WinXP har som standard en forsinkelse på 400 et-eller-andet på
Start-menuen.

> Mener du/i med startmenu forsinkelse at der er forsinkelse fra man
> klikker på start, til menuen bliver vist (selv med fadeeffekt
> slået fra) ?

Ja. Prøv evt. at hente TweakUI 1.33 som er kompatibel med WinNT.
Jeg vil næsten vædde med at den ikke står på 0, medmindre du har
rettet inde i registreringsdatabasen på et tidspunkt.
<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>

Madsen.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 01-10-02 08:30

Madsen wrote:
> [...]
> Jeg vil næsten vædde med at den ikke står på 0, medmindre du har
> rettet inde i registreringsdatabasen på et tidspunkt.

Hæ-hæ, den stod til 400ms. Men det er jo ikke fra man klikker på start,
men fra man rammer f.eks. menuen "Programmer" til næste trin vises -
selve klikket på startknappen laver ingen pause.

Denne pause på 400ms generer mig ikke - det gjorde dog fadeeffekterne på
den Win2k jeg havde fingrene i for nylig, så de blev straks slået fra
(sammen med personlige menuer så man nu kunne se hele menuerne altid).

/klaus

Fra : Madsen

Dato : 02-10-02 03:01

Klaus Jorgensen skrev:

> Hæ-hæ, den stod til 400ms. Men det er jo ikke fra man klikker på
> start, men fra man rammer f.eks. menuen "Programmer" til næste
> trin vises - selve klikket på startknappen laver ingen pause.

Det var også det jeg mente. Burde nok have formuleret mig lidt
anderledes, men WinNT er altså magen til Win9x, Win2000 og WinXP
på det punkt, for de har også en forsinkelse på 400ms.

> Denne pause på 400ms generer mig ikke - det gjorde dog
> fadeeffekterne på den Win2k jeg havde fingrene i for nylig, så de
> blev straks slået fra (sammen med personlige menuer så man nu
> kunne se hele menuerne altid).

Her er det lige omvendt. De 400ms irriterer mig, men fadeeffekten
kan jeg derimod godt lide. :)

Madsen.