Deling af ISDN
Fra : Fondri

Dato : 30-09-02 06:25

Hej Jeg har et eicon-diva. Jeg kunne godt tænke mig at sønnens pc ovenpå
kunne komme på nettet. Hvis jeg forbinder hans og min pc med et krydste
kabel så kan han vel kun komme på nettet når min pc er tændt ? Hvad nu hvis
jeg bytter eicon-divaen ud med et Lasat speed to, som jo både har comport og
USB, ville jeg så kunne forbinde den ene pc til comporten og den anden til
USB- porten ? Og ville det fungere ? Eller hvad er bedst for deling af
Internet. Der er ca. 25 meter op til hans pc. Håber der er et par gode
ideer.
Venligst Rene

Fra : SMBP

Dato : 30-09-02 12:26

Hej Rene

Det vil nok være bedre, at købet et ekstra netkort og dele internet
forbindelsen på din maskine.

Steffen
Hjælp til netværket. www.s-p.dk
======================

Fra : Fondri

Dato : 30-09-02 15:15

Hej

Som jeg skriver har jeg netkort til begge, jeg prøver på at lave det på den
snedigste måde. Spørgsmålet er, hvis jeg laver det via netkort skal min pc
så være tændt for at sønnens pc kan komme på nettet.

Mvh Rene

Fra : Jens

Dato : 30-09-02 15:06

"Fondri" <reasfix@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Håber der er et par gode ideer.

Jeg ville købe en ISDN router med indbygget hub hvis jeg var dig.
Den forbinder alle computerne i netværk, og sørger for at åbne/lukke
forbindelsen når nogen ønsker at gå på Internet / Når det ikke er mere
trafik ud på Internet.

Tilfældigvis har jeg sådan en til salg hvis du er interesseret.
Du kan skrive til mig på jjonsson@get2net.dk

Jens

Fra : BHR

Dato : 30-09-02 16:05

Jeg har fået et ekstra ISDN-modem, så begge maskiner er totalt uafhængige af
hinanden. Der er 2 ISDN-udgange på NT-boxen, så det er ikke noget problem.
Endvidere koster et ISDN-modem ikke ret meget, fordi mange tidligere
ISDN-brugere går over til ADSL og samtidig konverterer tilbage til analog
telefon linie.

Det er kun hvis man samtidig har brug for 2 telefonlinier + ADSL at man
behøver ISDN.

Fra : Fondri

Dato : 30-09-02 20:07

Tak for den gode hjælp og foreslag. Jeg vælger at sætte et ekstra ISDN-modem
på et sådant har jeg i skuffen.

Venligst Fondri

Fra : Fondri

Dato : 30-09-02 20:07