MS Windows
briani 27239
Problemer med seirel!
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 30-09-02 00:54

Hej NG!

Jeg har følgende udstyr:
- Thinkpad T21
- W2K (sp2)

Efter jeg i sin tid installerede Microsoft Activesync 3.5 ifm. iPAQ 3870 har
jeg haft følgende problemer når forskellige programmer prøver at tilgå
seriel-porten!

Jeg har haft min harddesk flyttet over i en anden T21 for at teste om der
var hardware-problemer, men det var det samme. Jeg er derfor overbevist om
at software er problemet!

- Når jeg tester seriel-port med den medfølgende "PC-doctor", gå jeg ned med
blå skærm.
- Når jeg vil ændre i connection-settings i ActiveSync går jeg ned med blå
skærm.
- Senest har jeg problemet i forbindelse med installation af en USB
Bluetooth adabter. Når jeg vil installere Bluetooth connection manager fra
3com går jeg ned med blå skærm.

Når min pc kommer op igen efter blå skærm får jeg følgende meddelelse:

Tjenesten IrBridge User-Level Interface blev afbrudt uventet. Dette er sket
1 gange. Følgende korrigerende handling foretages om 60000 millisekunder:
Ingen handling.
HændelsesID: 7031

Jeg håber nogle har et bud på dette, da jeg ikke helt ved hvad jeg kan
prøve.

Jeg har prøvet at opdatere de drivere der findes under USB under
enhedshåndtering , men uden resultat.

Jeg håber i har nogle bud!

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Morten C.

Dato : 01-10-02 20:35

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> wrote in message
> [...]
har
> jeg haft følgende problemer når forskellige programmer prøver at tilgå

Active Sync "låser" com-porten, så det ikke kan anvendes af andre
programmer.
Ved ikke helt, om det hjælper at disable servicen for Active Sync, der jo
starter op normalt sammen med Winnie... har nemlig ikke selv en i-pakke :)

> Jeg har haft min harddesk flyttet over i en anden T21 for at teste om der
> var hardware-problemer, men det var det samme. Jeg er derfor overbevist om
> at software er problemet!

Ikke kun!

> [...]
sket
> 1 gange. Følgende korrigerende handling foretages om 60000 millisekunder:

Slå din IR-port fra.
Åbenbart har winnie fundet på at bruge samme IRQ til den.
Slå den helst fra i BIOS'en, hvis du har muligheden...

> Jeg håber nogle har et bud på dette, da jeg ikke helt ved hvad jeg kan
> prøve.
>
> Jeg har prøvet at opdatere de drivere der findes under USB under
> enhedshåndtering , men uden resultat.

Det er ikke der, det er galt :-/

> Jeg håber i har nogle bud!

That was my last 25 cent...