| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Problemer med seirel! Fra : Niels Henrik Egebjer~ | 
  Dato :  30-09-02 00:54 |  
  |   
            Hej NG!
 
 Jeg har følgende udstyr:
 - Thinkpad T21
 - W2K (sp2)
 
 Efter jeg i sin tid installerede Microsoft Activesync 3.5 ifm. iPAQ 3870 har
 jeg haft følgende problemer når forskellige programmer prøver at tilgå
 seriel-porten!
 
 Jeg har haft min harddesk flyttet over i en anden T21 for at teste om der
 var hardware-problemer, men det var det samme. Jeg er derfor overbevist om
 at software er problemet!
 
 - Når jeg tester seriel-port med den medfølgende "PC-doctor", gå jeg ned med
 blå skærm.
 - Når jeg vil ændre i connection-settings i ActiveSync går jeg ned med blå
 skærm.
 - Senest har jeg problemet i forbindelse med installation af en USB
 Bluetooth adabter. Når jeg vil installere Bluetooth connection manager fra
 3com går jeg ned med blå skærm.
 
 Når min pc kommer op igen efter blå skærm får jeg følgende meddelelse:
 
 Tjenesten IrBridge User-Level Interface blev afbrudt uventet. Dette er sket
 1 gange. Følgende korrigerende handling foretages om 60000 millisekunder:
 Ingen handling.
 HændelsesID: 7031
 
 Jeg håber nogle har et bud på dette, da jeg ikke helt ved hvad jeg kan
 prøve.
 
 Jeg har prøvet at opdatere de drivere der findes under USB under
 enhedshåndtering , men uden resultat.
 
 Jeg håber i har nogle bud!
 
 mvh
 Niels Henrik Egebjerg
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten C. (01-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten C. | 
  Dato :  01-10-02 20:35 |  
  |   
            
 "Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> wrote in message
 news:3d97928d$0$84683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hej NG!
 >
 > Jeg har følgende udstyr:
 > - Thinkpad T21
 > - W2K (sp2)
 >
 > Efter jeg i sin tid installerede Microsoft Activesync 3.5 ifm. iPAQ 3870
 har
 > jeg haft følgende problemer når forskellige programmer prøver at tilgå
 > seriel-porten!
 
 Active Sync "låser" com-porten, så det ikke kan anvendes af andre
 programmer.
 Ved ikke helt, om det hjælper at disable servicen for Active Sync, der jo
 starter op normalt sammen med Winnie... har nemlig ikke selv en i-pakke :)
 >
 > Jeg har haft min harddesk flyttet over i en anden T21 for at teste om der
 > var hardware-problemer, men det var det samme. Jeg er derfor overbevist om
 > at software er problemet!
 
 Ikke kun!
 
 > - Når jeg tester seriel-port med den medfølgende "PC-doctor", gå jeg ned
 med
 > blå skærm.
 > - Når jeg vil ændre i connection-settings i ActiveSync går jeg ned med blå
 > skærm.
 > - Senest har jeg problemet i forbindelse med installation af en USB
 > Bluetooth adabter. Når jeg vil installere Bluetooth connection manager fra
 > 3com går jeg ned med blå skærm.
 >
 > Når min pc kommer op igen efter blå skærm får jeg følgende meddelelse:
 >
 > Tjenesten IrBridge User-Level Interface blev afbrudt uventet. Dette er
 sket
 > 1 gange. Følgende korrigerende handling foretages om 60000 millisekunder:
 > Ingen handling.
 > HændelsesID: 7031
 
 Slå din IR-port fra.
 Åbenbart har winnie fundet på at bruge samme IRQ til den.
 Slå den helst fra i BIOS'en, hvis du har muligheden...
 
 >
 > Jeg håber nogle har et bud på dette, da jeg ikke helt ved hvad jeg kan
 > prøve.
 >
 > Jeg har prøvet at opdatere de drivere der findes under USB under
 > enhedshåndtering , men uden resultat.
 
 Det er ikke der, det er galt :-/
 >
 > Jeg håber i har nogle bud!
 
 That was my last 25 cent...
 
 >
 > mvh
 > Niels Henrik Egebjerg
 >
 >
 >
 //MortenC
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |