PIN2kode
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 29-09-02 21:33

Jeg har købt en Erricson T65 fra wannasave.com

I pakken medfulgte et papir med PINkode og PUKkode. Fair nok, men hvad med
PIN2kode?

Hvordan får jeg fat i denne?

/Jógvan Lindenskov
--
How to Remove Linux and Install Windows on Your Computer
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q247804

Fra : Fischer

Dato : 30-09-02 05:10

> I pakken medfulgte et papir med PINkode og PUKkode.
> Fair nok, men hvad med PIN2kode?

Det er ikke alle selskaber der medsender denne.
TDC og Telmore plejer at gøre det.
Sonofon, CBB, Orange og Telia plejer ikke at gøre det.

> Hvordan får jeg fat i denne?

Du må jo spørge dit teleselskab.
Om de vil udlevere PIN2/PUK2 ved jeg ikke.

*Fischer

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-09-02 09:28

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev:

> Du må jo spørge dit teleselskab.
> Om de vil udlevere PIN2/PUK2 ved jeg ikke.

Det er vel ikke så meget et spørgsmål om at ville eftersom koden skal
bruges til flere af telefonens funktioner.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Fischer

Dato : 30-09-02 09:32

> Det er vel ikke så meget et spørgsmål om at ville eftersom koden skal
> bruges til flere af telefonens funktioner.

Mjaah, det er vel nærmere nogle af telefonnettets funktioner de bruges til
(spærring af opkald til visse numre o.s.v.).
Jeg kunne da sagtens forestille mig at visse mobilselskaber ikke tilbyder
disse services og det er grunden til at PIN2/PUK2 ikke er medsendt.

*Fischer

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-09-02 09:34

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev:

> Mjaah, det er vel nærmere nogle af telefonnettets funktioner de
> bruges til (spærring af opkald til visse numre o.s.v.).

På T65 bruges koden også til indtastning af bla. samtalepris.

> Jeg kunne da sagtens forestille mig at visse mobilselskaber ikke
> tilbyder disse services og det er grunden til at PIN2/PUK2 ikke er
> medsendt.

Tjo..Måske?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Fischer

Dato : 30-09-02 09:42

> På T65 bruges koden også til indtastning af bla. samtalepris.

Det mener jeg også er en net-funktion, som der vist i øvrigt ikke er nogen
danske udbydere der understøtter.

*Fischer

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-09-02 09:54

> Det mener jeg også er en net-funktion, som der vist i øvrigt ikke
> er nogen danske udbydere der understøtter.

Sikker? Det er såvidt jeg kan se bare en funktion, der ganger antallet
af udgående minutter med det indtastede beløb, men det er mere end
sandsynligt, at jeg tager fejl.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Fischer

Dato : 30-09-02 10:11

> Sikker?

Nej.

> Det er såvidt jeg kan se bare en funktion, der ganger antallet
> af udgående minutter med det indtastede beløb, men det er mere
> end sandsynligt, at jeg tager fejl.

Jeg kender ikke T65, men de andre telefoner jeg har prøvet det på, har det
været noget der skulle understøttes af nettet (hvilket det ikke gjorde).
Og ellers var der vel næppe nogen logik i at du skal bruge PIN2 til at
aktivere funktionen?

*Fischer

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-09-02 10:22

> Nej.

Det er rart ikke at være den eneste, der ikke er sikker

> Jeg kender ikke T65, men de andre telefoner jeg har prøvet det på,
> har det været noget der skulle understøttes af nettet

Ok så er det formentligt også sådan på T65.

> Og ellers var der vel næppe nogen logik i at du skal
> bruge PIN2 til at aktivere funktionen?

Næh egentligt ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-02 11:08

Morten Bjergstrøm skrev:

>Sikker? Det er såvidt jeg kan se bare en funktion, der ganger antallet
>af udgående minutter med det indtastede beløb, men det er mere end
>sandsynligt, at jeg tager fejl.

Sådan fungerer funktionen ikke. Underligt nok, er jeg endnu ikke stødt
på en telefon der har sådan en funktion du nævner.

Det er nok fordi, at de færreste har abonnementer, hvor minutprisen er
end ligegyldigt hvem man ringer til, og hvornår. Det er tilfældet med
f.eks. Telmore, og så dog ikke alligevel, tænk f.eks. på
udlandsopkald, overtakserede numre osv.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Wormie

Dato : 30-09-02 21:10

> Sikker? Det er såvidt jeg kan se bare en funktion, der ganger antallet
> af udgående minutter med det indtastede beløb, men det er mere end
> sandsynligt, at jeg tager fejl.
Det virker ikke... Sådan fungerer det ikke... Den skal gange et antal
enheder som den skal have fra nettet med en enhedspris. Men så vidt jeg ved
er der ingen danske udbydere der understøtter dette. Telmore / TDC gør i
hvert fald ikke!

mvh

David

Fra : Anne

Dato : 02-10-02 00:30

"Wormie" <wormie_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ved
> er der ingen danske udbydere der understøtter dette. Telmore / TDC gør i

Hm... Jeg havde på et tidspunkt en Siemens C25, og der kunne brugte jeg
PIN2-koden netop til at udregne minut-takst/pris pr. enhed. Dette gjorde den
uafhængigt af net, og netop blot ved at gange enhed/minut med den pris, jeg
havde tastet ind. Men det kan da godt være, det har ændret sig?
Mvh. Anne.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-09-02 09:27

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmale.com> skrev:

> Jeg har købt en Erricson T65 fra wannasave.com

Jeg købte min hos Telekæden.

> I pakken medfulgte et papir med PINkode og PUKkode. Fair nok, men
> hvad med PIN2kode?
>
> Hvordan får jeg fat i denne?

Jeg har det samme problem - koden skal jo bruges til flere af
telefonens funktioner.

--
Morten http://miljokemi.dk