Data med GPRS, Bluetooth/IR og T68i
Fra : Flemming Lund

Dato : 29-09-02 21:20

Er der nogen der kan hjælpe mig med subj.?

Jeg har en T68i og kan forbinde mig med IR eller Bluetooth til min Laptop.
Selvom jeg har både highspeed data og GPRS abonnement, får jeg den ikke over
9600 kbit/s. Jeg har hørt et rygte om at Highspeed data kræver et kabel, men
det er forhåbentlig løgn - hvad skal man så med Bluetooth og alle de andre
features?

Spørgsmål 2 er om jeg i stedet for at bruge telefonen som modem, kan bruge
GPRS forbindelsen direkte via mit Bluetooth kort i PC'en.

Håber der er en klog der kan gi' lidt input til dette

pft

Flemming
removefllu@post3.tele.dk.tagdetvæk

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 02-10-02 22:40

"Flemming Lund" <some@one.net> wrote in message
> [...]
men
> det er forhåbentlig løgn - hvad skal man så med Bluetooth og alle de andre

Prøv at få fat i datafolkene ved din operatør... du skal sætte nogle særlige
parametre . . V.120 osv (svjh) Det bør ikke være nødvendigt med et kabel...

> Spørgsmål 2 er om jeg i stedet for at bruge telefonen som modem, kan bruge
> GPRS forbindelsen direkte via mit Bluetooth kort i PC'en.

Du kan ikke bruge dit Bluetooth kort i pc'en til andet end Bluetooth mod din
mobil.. Og så snart du har fået opsat dine konfig-parametre korrekt, skal
den nok komme over 9,6 kbit... Vær dog opmærksom på at GPRS stadig betragtes
som noget nørderne bruger, og derfor er hastigheden ikke den væsentlige
parameter for at vælge GPRS... HSCSD er stadig hurtigst... (og når du har
fået trimmet din mobil til at køre max speed, så prøv at lave en
hastighedsberegning på hhv. GPRS og HSCSD og beregn hvad prisen er for at
overføre 1 megabyte.... (hvis der f.eks. er inkluderet et antal megabytes i
abonnementet, så beregn på prisen over denne grænse..).

> Håber der er en klog der kan gi' lidt input til dette

Du får denne på trods af at jeg ikke er ret klog.... :)

Fra : Flemming Lund

Dato : 02-10-02 23:28

> Du får denne på trods af at jeg ikke er ret klog.... :)

tak alligevel

/Flemming