Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto CD af flere gange
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-09-02 16:26

Hej,
jeg har fundet ud af at brænde billeder på VCD, det er alle
tiders, men kan man også gøre det af flere gange, f. eks. med
CD-RW, eller skal alle 500 lægges ind med det samme, det ville
være dejligt at kunne gøre det af flere gange.
mvh Ebbe

Fra : max

Dato : 29-09-02 19:50

> [...]
> CD-RW, eller skal alle 500 lægges ind med det samme, det ville
> være dejligt at kunne gøre det af flere gange.

Hey Ebbe..
Hvis du har et program ala Direct CD, kan du formatere en
CD og bruge den som harddisk.. Ellers kan du på en alm. CD
lade være med at "finalise CD" og kan så tilføje billeder a flere
omgange.. Men ingen af disse formater vil kunne vises på en alm.
DVD afspiller, som du jo kan med VCD formatet..
mvh max

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-09-02 21:29

max wrote:

> Hvis du har et program ala Direct CD, kan du formatere en
> CD og bruge den som harddisk..

Man skal passe på med at bruge den type programmer, da de ofte kun
fungerer sammen med en bestemt systemversion, og det kan gi' problemer
med at læse CD'erne, hvis man opdaterer systemet, og der ikke kan
skaffes en opdateret version af programmet.

> Ellers kan du på en alm. CD
> lade være med at "finalise CD" og kan så tilføje billeder a flere
> omgange.. Men ingen af disse formater vil kunne vises på en alm.
> DVD afspiller, som du jo kan med VCD formatet..

Enig det er noget møj at brænde CDR-medier i partions, da man på den
måde afskærer sig fra at være kompatibel med DVD-drev, som er
CD-drevenes afløser.

Den sikre løsning er at brænde som en alm. CD, og da 10 gode blanke
CDR-medier kun koster ca. 150 kr., så er der jo heller ikke ret meget at
spare, og hvis en så lille besparelse sidenhen viser sig at årsag til at
man ikke kan få adgang til ens gamle billeder, så vil man nok ærgre sig.

Fra : max

Dato : 30-09-02 01:26

> [...]
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Njae.. Jeg tænkte mere på de DVD afspillere man har tilsluttet tv apparatet,
mange af disse kan afspille VCD formatet, men ikke data CDér..
DVD drevet i computeren kan såmend godt klare CD'er der er brændt som
Direct CD eller som "partitions".. Så du kan roligt lave back up på dine billeder
hen ad vejen, hvis de kun skal bruges på computeren..
mvh max

Fra : John

Dato : 30-09-02 17:39

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Men ingen af disse formater vil kunne vises på en alm.
> DVD afspiller, som du jo kan med VCD formatet..
> mvh max

Det er ikke helt korrekt. Billige DVD maskiner af typen med PC-drev, viser
alm data-cd'er og JPG's uden problemer.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-09-02 09:18

On Sun, 29 Sep 2002 17:25:43 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

En stor tak til Max og Niels Riis, altid svar man kan bruge til
noget.
Det var egentlig ikke for at spare, men for at holde styr på det.
Jeg kan dog godt se at det er lettere at brænde nogle flere
VCD'er, man kan jo dele op på den måde også.
Den vilde ungdom på den ene, og rolig alderdom på den anden
hilsen Ebbe

og igen tak for jeres tålmod

Fra : Larry

Dato : 30-09-02 09:49

Ebbe, hvilket program har du brugt til at lave dem til VCD ???

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-09-02 15:05

On Mon, 30 Sep 2002 10:49:12 +0200, "Larry"
<hagman00001931@hotmail.com> wrote:

>Ebbe, hvilket program har du brugt til at lave dem til VCD ???
>

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg bruger NERO 5,5,9 , og det går legende let at lave en
almindelig VCD, jeg har jo bare en billig DVD afspiller,
forøvrigt også Medion
mvh Ebbe

Fra : Larry

Dato : 30-09-02 19:09

> Jeg bruger NERO 5,5,9 , og det går legende let at lave en
> almindelig VCD, jeg har jo bare en billig DVD afspiller,
> forøvrigt også Medion

Ok
....jeg kan anbefale dig at prøve "Ulead DVD-pictureshow".
Det er også legende let, og så kan man sætte diverse menu'er, musik etc.
etc. :)

MVH.
Hagman.