Storvildtjægeren
Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-02-01 23:32

Om en huskats oplevelser i Sverige.

Julikväll, det är ljust ute trots den sena timmen,
bäst att ta kvällsturen över tomten och se att inga
redskap är glömda ute. Går ner för trappan, rundar
hörnet vid altanen och får syn på ett rådjur som med
god aptit mumsar i sig av blommorna. Just som jag
skall skrämma iväg det ser jag en rörelse i gräset.
Vad är det? Då ser jag, det är Ture (då 1år) som
kommer smygande han ser uppenbarligen inte mig
utan är helt fixerad vid rådjuret. Jag blir stående helt
stilla för att se vad som nu kommer att hända. Ture
smyger närmare och närmare.
"Nämen han tänker väl inte..men hur skall detta
sluta, rådjuret får nog syn på honom" . Men nej, rådjuret
mumsar vidare, då stannar Ture och intar anfallsposition,
ni vet så där som dom gör när dom är nära sitt byte.
Just som jag tänker "detta kan inte vara sant" så tar
Ture språnget. Han landar med alla tassarna på rådjurets
bog.Dom blir lika rädda båda två, rådjuret flyr för livet åt
ett håll och Ture åt ett annat. Så stannar Ture och får syn
på mig och kommer springande mot mig med lyftad svans
som om han ville säga "nu var jag väl duktig va?"
Jag vänder mig bort så han inte skall se att hela min kropp
skakar av skratt. Så tar jag upp katten på armen och går in,
redskapen får vänta.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-02-01 23:55

ja, man kan lige se det for sig..;))

Måske den har set for mange dyreudsendelser om løver i afrika og tænkte nu
bliver mennesket stolt af mig, jeg kommer hjem med mad til flere dage..;))

men ok jeg ville nok også lure lidt, hvis der lå et rådyr på måtten og
Melissa sad og ventede på ros..

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Denise

Dato : 26-02-01 07:29

Hihi, en modig lille sag, den ville jo nok bare lege
eller sætte rav i den, som killinger kan finde på at lange ud
efter en og så spurte afsted for at man skal løbe efter dem.
Hilsen Denise

Fra : Gitte og Torben #260

Dato : 27-02-01 16:15

Hæhæ...kan se det ganske levende for mig.
Da jeg i sin tid havde hest, oplevede jeg også at naboens lille killing var
ganske forfærdeligt modig....en rigtig storvildtjæger!!
Jeg kom ridende på vores gade, og pludselig kom killingen farende og kastede
sig over det ene bagben på hesten. Killingen klamrede sig faktisk til min
hests ene bagben, og når jeg lænede mig ned for at se, var jeg ved at falde
af hesten af grin. Der var ikke mærker efter klør' og min (gudskelov)
godmodige hest vurderede tilsyneladende også, at killingen ikke var en
trussel, så killingen blev faktisk hængende nogle meter...inden den opgav at
vælte hesten, og flygtede hjem i sikkerhed. Gudskelov var min hest roen selv
i trafikken, og killingen slap uskadt fra sit første møde med et byttedyr på
mange hundrede kilo....hvor så det dog sjovt ud!!!!
- Gitte