Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier og oplader til Digicam's
Fra : Johansen

Dato : 29-09-02 12:28

Er det uden for gruppens fundats at spørge her?

Hvis ikke er jeg interesseret i at høre om gode / dårlige erfaringer med
opladelige batterier og opladere.
Mit digicam er meget glad for batterier, og jeg skal derfor snarest finde en
bedre løsning.
Hvad synes du er godt?

--
Venlig hilsen
Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-09-02 12:36

Johansen wrote:

> Er det uden for gruppens fundats at spørge her?

Det er et ok spørgsmål, som har været stillet masser af gange, derfor
har vi lavet et "batteri FAQ", som du kan starte med at læse, og så kan
du vende tilbage og få uddybet emnet.

Batteri FAQ: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-02 16:25

Nimh-batterier (Nickel-metalhydrid) er uundværlige til digital kameraer og
flere andre ting. Gå efter minimum 1800 mAh, og køb 1-2 sæt ekstra i
reserve.
Jeg har haft god erfaring med batterier og lader fra www.batterier.dk som
også er en meget billig løsning.

mvh Henrik

Fra : max

Dato : 29-09-02 20:09

> [...]
> opladelige batterier og opladere.
> Mit digicam er meget glad for batterier, og jeg skal derfor snarest finde en

Hey Jens
Der er faktisk ingen vej udenom NiMh genopladelige batterier
hvis man fotograferer digitalt og kvalitet betaler sig, investeringen
er så lille i forhold til alt det andet udstyr så de par hundrede kroner
skal man ikke spare på.. Batterier. dk er nævnt og det er udemærkede
produkter.. Ansmann er et andet mærke, der fungerer for mig, de laver
en "lille" rejse oplader.. Ellers er Maha et af de store Buzz brands inden
for batterier.. Hvilket mærke du end vælger, skal det være en såkaldt
"intelligent" oplader.. Du blir garanteret overrasket over hvor meget du
kan få ud af de nye kraftige batterier 1600 - 2000 mAh.. Men du skal
være opmærksom på at de aflader - også når de ikke er i brug, så det
er en god ide lige at fylde dem op inden du tager på opgave, hvis de har
stået et par uger...
mvh max

Fra : Ally

Dato : 29-09-02 22:27

On Sun, 29 Sep 2002 13:27:56 +0200, "Johansen"
<Nyhedsgrupper@TdcAdslNej-Tak.dk> wrote:

> [...]
>opladelige batterier og opladere.
>Mit digicam er meget glad for batterier, og jeg skal derfor snarest finde en

Jeg vil, ligesom de øvrige, klart anbefale NiMH batterier. Derudover
bør du ikke gå ned i den lokale Føtex og købe en Uniross lader eller
lign., da de oftest er timerstyrede. D.v.s. at sætter du den til at
oplade, så stopper den efter et givent tidspunkt, som er sat fra
fabrikken. Det betyder, at batterier på 1300mAh bliver opladet på
nøjagtigt samme vis som batterier på 1800mAh.

Gå efter en "intelligent" oplader, d.v.s. en oplader, der har en
såkaldt -dV ladestyring. De detekterer et lille fald i spændingen i
batteriet, når det er fuldt opladet, og stopper derefter, eller
fortsætter på vedligeholdelsesopladning.

Ansmann og Maha er to mærker, der bliver fremhævet overalt som meget
høj kvalitet. Jeg er selv på jagt efter en Ansmann oplader.
www.batterier.dk har nogle Minwa opladere, som også har førnævnte
ladestyring. De oplader imidlertid 2x2 batterier i serie, hvilket jeg
ikke synes er optimalt. Men så er vi også over i småtingsafdelingen.
Du vil være godt kørende med Minwa opladerne, som i øvrigt er en del
billigere end Ansmann.

Med opladelig hilsen

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : up

Dato : 30-09-02 08:37

"Ally" wrote:

> [...]
> batteriet, når det er fuldt opladet, og stopper derefter, eller
> fortsætter på vedligeholdelsesopladning.

Hejsa. Bare så ikke man nu tror at Uniross er noget skidt:

jeg er MEGET tilfreds med både min Uniross Ultra fast oplader, og de 4
medfølgende 1700mAh Ni-MH batterier, som jeg købte samlet i sin tid i
Electronic World og som også kunne købes i Merlin.
mvh up

Fra : max

Dato : 30-09-02 10:21

> [...]
> medfølgende 1700mAh Ni-MH batterier, som jeg købte samlet i sin tid i
> Electronic World og som også kunne købes i Merlin.

Hey UP?
Der er lidt delte menninger mht. den oplader i
rec.photo.digital - men overvejende en masse
bandeord.. Sådan er det jo med NG'er man ska
holde tungen lige i munden og hovedet oven vande-
er sikker på din Uniross er god nok, hvis den
er af en såkaldt intelligent type, som Allan så
udemærket beskriver det.. Ellers ville jeg nok
være lidt bekymret om ikke temperaturen på
batterierne, mens de oplader, bliver for høj, så de
mister levetid..
mvh max

Fra : KASO

Dato : 30-09-02 12:21

> [...]
> ikke synes er optimalt. Men så er vi også over i småtingsafdelingen.
> Du vil være godt kørende med Minwa opladerne, som i øvrigt er en del

www.billigebatterier.dk sælger Ansmann (jeg har selv købt en "energy 16"
der - den er fremragende - men også stor (og halvdyr)) - og er også
billige med kvalitetsbatterier. Jeg har iøvrigt set, at Sanyo nu har
introduceret 2100 mAh NiMh (AA) - det skulle være maks. pt. - jeg ved
dog ikke, om de er kommet til Danmark endnu.

http://www.kandu.dk/

Fra : Johansen

Dato : 30-09-02 19:39

Mange tak for Jeres svar

Jeg har købt nogle 1800 mAh NiMh samt en lader fra
http://www.gpbatteries.com.hk/gp.htm
hos dem her
http://www.thansen.dk/

Jeg ledte også efter en "Maha" lader, men synes ikke at kunne finde nogen
forhandler her i DK...?

Til Allan,
Jeg så nogle Ansmann ladere på
http://dantokin.dk/group.asp?group=112
måske er det dem du søger?

Fra : Ally

Dato : 30-09-02 22:45

Hej Jens!

On Mon, 30 Sep 2002 20:38:40 +0200, "Johansen"
<Nyhedsgrupper@TdcAdslNej-Tak.dk> wrote:

>Mange tak for Jeres svar

Så lidt så lidt. Fedt at kunne hjælpe

>Jeg har købt nogle 1800 mAh NiMh samt en lader fra
>http://www.gpbatteries.com.hk/gp.htm
>hos dem her
>http://www.thansen.dk/

Hvilken lader har du købt? Jeg har ikke erfaring med GP ladere, men
deres Powerbank Smart og Rapid ladere virker interessante. De har
begge -dv ladestyring og 1 ladekanal til hvert batteri. Så er det en
af dem, du har købt, så tror jeg, du har gjort et godt køb.

>Jeg ledte også efter en "Maha" lader, men synes ikke at kunne finde nogen
>forhandler her i DK...?

Næ, det har jeg heller ikke kunnet finde. Men problemet er ikke så
stort, når der findes danske forhandlere af Ansmann.

>Til Allan,
>Jeg så nogle Ansmann ladere på
>http://dantokin.dk/group.asp?group=112
>måske er det dem du søger?

Lige præcis! Jeg har bare brugt www.billigebatterier.dk som indgang.
Deres Ansmann Powerline 4 eller 5 er jeg ret hooked på, afhængig af om
jeg finder ud af at nøjes med AA/AAA eller om jeg også vil have
mulighed for de større batterityper.

De venligste hilsener

Allan
--