MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Identificering af lydkort i Win98
Fra : Morten Franck

Dato : 29-09-02 11:53

Hej,

Findes der en måde, hvorpå jeg kan finde ud af hvilket lydkort, der sidder i
maskinen (uden at åbne den)?

I "Enhedshåndtering" står der bare "PCI Multimedia Audio Device" (står under
"Other Devices", fordi den rigtige driver ikke er installeret), men en af
mine venner siger, at jeg kan finde ud af det med "debug"-kommandoen. Eneste
problem er så bare, at den skal bruge den hex-adresse, hvor informationen om
lydkortet står, og den kender jeg ikke.

Nogle der kan hjælpe?

Mvh

Morten Franck

Fra : Børgesen

Dato : 29-09-02 17:49

"Morten Franck" <skyfer@skyfer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Eneste
> problem er så bare, at den skal bruge den hex-adresse, hvor informationen

Jeg ved ikke, om det hjælper dig, men hvis du har en opdateret DirectX kan
du i "Start - kør" taste "dxdiag", hvorefter du får en masse information om
lydkort, skærm m.m., men jeg ved ikke, om den aflæser lydkortet, eller de
data PC'en har registreret om lydkortet - nok mest sansyndligt med
sidstnævnte.

Endelig har jeg da selv flere gange med held identificeret mystiske dimser
og (lyd)kort ved at åbne låget og kigge på kortet, notere
produktionsnummeret og søge på det på f.eks. google.

Børgesen

Fra : Morten Franck

Dato : 29-09-02 18:18

> [...]
> og (lyd)kort ved at åbne låget og kigge på kortet, notere
> produktionsnummeret og søge på det på f.eks. google.

Takker. Der var dog en venlig sjæl, der fandt et program, der kunne klare
det for mig. (http://www.belarc.com/free_download.html)

/Morten