MS Windows
briani 27239
Fra Win98SE til WinXP
Fra : Rughaven

Dato : 29-09-02 09:56

Jeg vil skifte fra Win98SE til XP. Kan jeg bare installere oveni,
eller??????????????????

ruffe66

Fra : Ole C

Dato : 29-09-02 10:39

Rughaven skrev blandt andet:

> Jeg vil skifte fra Win98SE til XP. Kan jeg bare installere oveni,
> eller??????????????????

Hvis ikke du skal bevare din Win98, bør du lade XP's
installationsprogram formattere harddisken før installartion.
En opgradering af styresystemet uden formattering, giver ofte problemer.

--
vh
Ole C

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-09-02 12:08

"Ole C" <olec@fjerndettetdcadsl.dk> skrev:
> [...]
> installationsprogram formattere harddisken før
> installartion.
> En opgradering af styresystemet uden formattering,

Men kan sagtens lade sig gør ellers kan man også lave en dual boot løsning
(www.google.com).

/Mikael

Fra : Ole C

Dato : 29-09-02 12:41

Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@"FJERNES skrev blandt andet:

> kan sagtens lade sig gør

- åh, ja - men læg mærke til hvor mange der skriver om problemer i den
anledning.

> ellers kan man også lave en dual boot løsning

Ja, ja - men "Rughaven" skrev udtrykkeligt: "Jeg vil skifte fra Win98SE
til XP"

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 29-09-02 13:07

Ole C wrote:

> Hvis ikke du skal bevare din Win98, bør du lade XP's
> installationsprogram formattere harddisken før installartion.
> En opgradering af styresystemet uden formattering, giver ofte
> problemer.

Man kan ikke formatere sit C-drev inde fra XP installationen fordi XP
har midlertidige installations filer til at ligge der, Jeg ved så ikke
om man kan tvinge XP til at lægge dem et andet sted ved at fylde
C-drevet inden install.

Format C: /q fra en 98 startdiskette er nok det nemmeste.

--
Mvh Edmund

Fra : Pete

Dato : 29-09-02 23:01

On Sun, 29 Sep 2002 14:06:56 +0200, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

> [...]
>C-drevet inden install.
>
>Format C: /q fra en 98 startdiskette er nok det nemmeste.

Hej!
Få fat i Microsoft programmet til at lave boot-disketter til XP. Brug
søgefunktionen hos Microsoft. Husk at sproget skal være ens: XP på
dansk=bootdisketter på dansk. Hvis man gør det sådan, er man fri for
problemet med de midlertidige filer.