battlefield 1942 prob. solved
Fra : joshua

Dato : 29-09-02 08:56

Sagde jo jeg plejer at kunne få alle spil til at køre !
Battlefield ville ikke køre med detonator 40.41 og detonator 40.71 men godt
med detonator 30.82 !!???
Så ny køre det som smurt i olie !! Andre som har oplevet det samme ??

Games up

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-09-02 15:37

"joshua" <c-c@mail.dk> wrote in

> [...]
> men godt med detonator 30.82 !!???
> Så ny køre det som smurt i olie !! Andre som har oplevet det

Nope, ingen problemer med 40.41 og BF1942 her.

Mine relevante specs er:
Gainward GF4 Ti4200, P4 2.53, 512MB RAM.
Jeg kører Windows XP Pro med SP1 og alle updates til dato er
installeret.

Ligeledes er patch 1.1 til BF1942 installeret

Jeg har ikke oplevet svagheder i spillet ud over at mit lydkort
(Terratec DMX 6Fire 24/96 Lt) får spillet til at køre vildt sløvt og
der er "artifakter" i lyden der ikke skal være der.

Den eneste work around jeg har fundet er at starte Dxdiag og gå ind i
Sound og trække HW accelleration helt til venstre så der ikke anvendes
nogen accelleration. Så kører spillet fint, og der er ikke så mange
"artifakter" i lyden. Om det er et TerraTec problem, eller om det er
BF1942 ved jeg ikke. Men jeg har ikke oplevet det i andre spil.

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-02 20:16

> [...]
> "artifakter" i lyden. Om det er et TerraTec problem, eller om det er
> BF1942 ved jeg ikke. Men jeg har ikke oplevet det i andre spil.

Hvad er forskellen så, iforhold til at sætte hardware acc. fra inde i
bf1942?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-09-02 16:57

"peet_dk" <nope> wrote in

> Hvad er forskellen så, iforhold til at sætte hardware acc. fra
> inde i bf1942?

Stor

Det er ligegyldigt om HW accelleration er valgt i BF, hvis den ikke er
trukket til venstre i DxDiag så lagger spillet.

Som sagt aner jeg ikke om problemet skyldes TerraTecs driver (har
prøvet med 2 forskellige, kunne ikke finde flere) eller om det er et
BF1942 problem, eller om det er et DirectX problem.

Jeg har dog lige for lidt siden fået testet med Unreal Tournament 2003
og der er der ingen artifacts i lyden. Dog får jeg ingen lyd hvis jeg
vælger hardware accelleration eller HW accel. and EAX. Så noget kunne
tyde på det er et problem med driveren, eller også er det fordi UT
bruger en nyere EAX end mit lydkort understøtter.

Men så længe jeg kan spille uden lag, har jeg ikke noget imod at lyden
af og til er lidt spøjs Selvom jeg selvfølgelig hellere ville have
perfekt lyd i BF1942. I Unreal er både lyd og performance helt perfekt
ved software 3d, så det gør ikke så meget at jeg ikke kan vælge HW
accelleration deri.

Flemming

Fra : Brian Bünger Kottal

Dato : 30-09-02 05:26

Der står i readme filen at det er Gforce 2 (ikke 3 eller 4) der kan være
problmer med.
Jeg har selv en Athlon 1400Mhz. 512mb ram, Gforce 2 GTS og det hakker helt
ustyrligt vild i 800 x 600 i 16bit.
Det er noget som billedet står stille i 1 - 2 sekunder og det er ikke til at
styre noget som helst - jeg har aktiveret hardware support under sound
options, men det hjalp ikke.

Jeg køber da bare et Gforce 4 - det er sku så billigt aligevel.

/Brian

Fra : LowLifeDK

Dato : 29-09-02 19:04

>Andre som har oplevet det samme ??

Ja, men jeg måtte helt tilbage til vers. 29.42